Antibiotice Iași - profit cu 73% mai mare în comparație cu perioada similară a anului precedent

Antibiotice Iași - profit cu 73% mai mare în comparație cu perioada similară a anului precedent
scris 11 nov 2022

Producătorul de medicamente de stat Antibiotice Iași a realizat în primele nouă luni venituri totale în valoare de 387,5 milioane lei, cu 38% mai mari în comparație cu veniturile realizate în perioada similară a anului precedent. Profitul brut a fost în valoare de 32,5 milioane lei în primele nouă luni, cu 73% mai mare în comparație cu perioada similară din 2021. Compania exportă medicamente în SUA, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan și Irak.

”Veniturile totale realizate în perioada ianuarie-septembrie 2022, în valoare de 387,5 milioane lei sunt cu 107 milioane lei (38%) mai mari în comparație cu veniturile realizate în perioada similară a anului precedent (280,6 milioane lei) și cu 53,9 milioane lei (16%) mai mari, comparativ cu valoarea bugetată (333,6 milioane lei), aportul semnificativ la această realizare avându-l consolidarea vânzărilor de medicamente și substanțe active pe piețele internaționale. Din veniturile totale, 361,7 milioane lei (93%), reprezintă veniturile din vânzarea produselor finite realizate pe site-urile proprii și a produselor realizate pe alte siteuri de fabricație, către partenerii comerciali din piața internă și internațională. Nivelul acestor venituri este cu 115,95 milioane lei (47%) mai mare comparativ cu cel înregistrat la data de 30.09.2021 (245,7 milioane lei)”, arată raportul companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
One United Properties își dublează profitul brut CITEȘTE ȘI One United Properties își dublează profitul brut

Din valoarea veniturilor din vânzări de 361,7 milioane lei, 220 milioane lei reprezintă veniturile din vânzarea produselor marca Antibiotice către distribuitorii din piața României. Aceste venituri sunt realizate într-o proporție de 83% din vânzarea medicamentelor cu prescripție medicală pentru care prețurile sunt strict reglementate conform Ordinului Ministerului Sănătății nr. 368/2017, act normativ care plafonează prețurile, scrie News.ro.

Cheltuielile totale înregistrate sunt în valoare de 358 milioane lei, mai mari cu 98,4 milioane lei (38%) comparativ cu nivelul înregistrat în primele 9 luni ale anului 2021 (259,6 milioane lei) și cu 44,84 milioane lei (14%) comparativ cu nivelul planificat (313,16 milioane lei). Categoriile de cheltuieli care au înregistrat valori mai mari sunt cheltuielile cu materiile prime, materialele, energia electrică, gaze naturale și apa potabilă, corelate cu creșterea producției pentru susținerea creșterii vânzărilor, dar și cu evoluția prețurilor în context inflaționist și cadrul geopolitic creat de razboiul din Ucraina.

Compania a investit în dezvoltarea portofoliului de produse 7,83 milioane lei. Investițiile în active imobilizate pentru dezvoltarea strategică și consolidarea afacerii au fost în valoare 32,37 milioane lei, în primele nouă luni.

Producția fabricată în perioada ianuarie-septembrie 2022 s-a concretizat în 299,78 milioane unități farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri, supozitoare, ovule). Valoarea totală a producției realizate la 9 luni 2022 este de 374,34 milioane lei, cu 56,04 % mai mare comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Valoarea producției fabricate pentru export reprezintă 33,51% din valoarea producției totale realizată în perioada ianuarie-septembrie 2022, cu 54,05% mai mare comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Referitor la valoarea producției fabricate pentru piața internă la 9 luni 2022, aceasta reprezintă 66,49 % din valoarea producției total realizate și este cu 57,06% mai mare comparativ cu aceeași perioada din anul anterior.

Valoarea vânzărilor în piața (sell-out) pe portofoliul Antibiotice a fost în primele 9 luni din 2022 de 326,7 milioane lei, în creștere cu 17,6% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2021. Comparativ cu valoarea planificată pentru perioada de referință, de 311,6 milioane lei, gradul de realizare este de 104,9%. Medicamentele cu prescripție medicală (RX) ale Antibiotice au reprezentat 83,7% din total vânzărilor valorice ale companiei la 9 luni 2022, în creștere cu 1,7 puncte procentuale față de primele 9 luni din 2021.

În consumul fizic, Antibiotice a înregistrat o creștere cu 6,8%, de la 18,9 milioane cutii vândute în primele 9 luni ale anului 2021 la 20,2 milioane cutii vândute primele 9 luni din anul 2022. Medicamentele cu prescripție medicală au reprezentat 83,9% din consumul fizic la 9 luni 2022, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de perioada similară a anului 2021.

Prețul mediu al portofoliului Antibiotice în primele 9 luni din 2022 a fost de 16,18 lei/cutie, in creștere cu 10,14% comparativ cu perioada similară a anului precedent (14,69 lei/cutie).

Veniturile realizate în primele nouă luni ale anului 2022 din vânzarea substanței active Nistatina sunt în valoare de 59,37 milioane lei cu 23,8 milioane lei (66%) peste valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent și cu 16,69 milioane lei mai mari comparativ cu nivelul planificat de 42,68 milioane lei (39%). Aceste rezultate au fost posibile prin atingerea țintelor de vânzări, chiar depășiri cantitative și valorice ale acestora pe principalele zone de export, respectiv Statele Unite ale Americii, Europa, America Latina, Asia Pacific.

Vânzările în piața internațională de produse finite, în principal din clasa terapeutică a medicamentelor antiinfecțioase și cardiovasculare, reprezintă 60% din valoarea exportului, în perioada analizată fiind înregistrată o valoare de 84,4 milioane lei, mai mare cu 22,7 milioane lei (37%) comparativ cu perioada similară din anul precedent. Piețele în care au fost valorificare aceste produse sunt Statele Unite ale Americii, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan și Irak.

În Statele Unite ale Americii, Antibiotice a devenit unul dintre principalii furnizori de medicamente antiinfecțioase sterile injectabile. Pe piata din Vietnam, accesată în urmă cu 10 ani, pentru 2 medicamente antiinfecțioase sterile injectabile, Antibiotice deține o cotă de piață de 42%, respectiv 33% din consumul național. Această performanță a contribuit la cresterea brandului de producător în rândul specialiștilor din domeniul sănătății, precum și în mediul de business din acest teritoriu.

În primele 9 luni din 2022 pe piața internă, Antibiotice SA: ocupă locul 1 în piața relevantă, cu o cotă de piață valorică de 13%; este lider cantitativ (UI) în piața totală de pe forma farmaceutică unguente (20,4%), supozitoare și ovule (35,7%) și pulberi injectabile (60,9%); ocupă locul 4 în consum (cutii) pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și OTC (cu o cotă de piață de 5,2%); este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 13,4%.

Piața relevantă a produselor din portofoliul Antibiotice (datele privesc exclusiv vânzările produselor cuprinse în planul anului 2022) a înregistrat în primele 9 luni din anul 2022 o creștere cu 19,5% (de la 2,10 miliarde lei la 2,51 miliarde lei) comparativ cu perioada similară a anului precedent. În ceea ce privește consumul, acesta a înregistrat o creștere cu 6,9%, fiind eliberate din farmacii un număr de 133,8 milioane cutii în primele 9 luni din 2022 comparativ cu 125,1 milioane cutii în perioada similară a anului trecut.

Medicamentele cu prescripție medicală (RX) reprezintă 46,9% din totalul vânzărilor valorice în primele 9 luni din anul 2022 și 54,6% din totalul consumului de medicamente (raportat în cutii). Acestea înregistrează în perioada analizată o creștere valorică cu 15%, de la 1,025 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2021 la 1,176 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2022 și o creștere cantitativă cu 9% de la 55,7 la 60,7 milioane cutii.

Medicamentele fără prescripție (OTC) reprezintă în primele 9 luni din anul 2022 53,1% din totalul vânzărilor valorice și 45,4% din totalul consumului de medicamente (raportat in cutii). OTC-urile au înregistrat o creștere valorică cu 23,7% (de la 1,076 miliarde lei în primele 9 luni din 2021, la 1,330 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2022) și un consum crescut cu 8,9% (de la 55,7 milioane cutii în primele 9 luni din 2021 la 60,7 milioane cutii în primele 9 luni din anul 2022).

În primele 9 luni ale anului 2022 au fost negociate condițiile comerciale pentru 24 de produse pentru care sunt planificate vânzării începând cu anul 2023, în funcție de obținerea autorizațiilor de punere pe piață. Aceste produse vor completa următoarele clase terapeutice: antiinfecțioase (10 produse), cardiovasculare (8 produse), musculo-scheletic (2 produse), sistem respirator (2 produse), tract alimentar și metabolism (1 produs), sistem nervos-central (1 produs).

Pentru anul 2022 s-au planificat activități de cercetare pentru 28 proiecte de produse noi, 12 proiecte de up date de produse în scopul internaționalizării și 3 studii clinice pentru produse topice.

Compania de stat este listată la categoria Premium a Bursei de Valori București din anul 1997.

Portofoliul de produse al companiei Antibiotice cuprinde medicamente de uz uman din 12 arii terapeutice, medicamente de uz veterinar, substanța activă nistatină, produse biocide și biofertilizatori. Portofoliul cuprinde atât produse care se eliberează pe bază de prescripție medicală (care dețin ponderea semnificativă în portofoliu) cât și produse fără prescripție medicală.

viewscnt
Afla mai multe despre
antibiotice iași
medicamente