Producătorii agricoli vor fi obligați să afișeze în piețe o etichetă de produs detaliată, care să indice datele de identificare ale fermierului și ale produsului, dar și să expună la locul de vânzare o copie după atestatul de producător.
Legislația actuală prevedea doar obligația afișării unei etichete, dar fără a detalia modalitatea de realizare și elementele care trebuie afișate pe etichetă. Noile reguli sunt introduse într-un proiect de lege pregătit să fie aplicat.
Conform definiției din proiectul amintit, eticheta produsului va fi ”un material scris, imprimat, înscris la vedere, în mod vizibil, lizibil și ușor de înțeles, cu scopul de a oferi cumpărătorilor informațiile necesare, suficiente, verificabile și ușor de comparat, astfel încât să permită acestora să aleagă acel produs care corespunde exigențelor din punct de vedere al nevoilor și posibilităților lor financiare”.
CITEȘTE ȘI Fiul liderului PSD Liviu Dragnea deschide o nouă firmă Salcia: Ferma Salcia Production. În vară, firma inițială a fost controlată de procurori într-un dosar de evaziuneEticheta de produs va conține obligatoriu următoarele elemente:
1. numele și prenumele/ denumirea producătorului;
2. denumirea produsului;
3. localitatea de origine;
4. data obținerii produsului;
5. prețul de vânzare.
CITEȘTE ȘI Culturile de levănțică, propuse pentru a fi neimpozabile în limita unei suprafețePe lângă eticheta de produs, producătorii agricoli vor avea noua obligație de a afișa vizibil la locul de vânzare și următoarele documente:
a) copie după atestatul de producător și copie după fila din carnetul de comercializare vizată anual în cazul producătorilor agricoli persoane fizice;
b) copie după certificatului de înregistrare la Registrul Comerțului în cazul producătorilor agricoli persoane fizice autorizate/ întreprinderi individuale/ întreprinderi familiale.
Proiectul de lege stabilește că administratorii piețelor au obligația de a informa autoritățile, pentru verificarea activității de comercializare cu produse agricole, despre faptul că eticheta nu a fost afișată, dacă este cazul, la locul de vânzare de către producătorii agricoli.
CITEȘTE ȘI Grupul Agricover, deținut de omul de afaceri iranian Jabbar Kanani, unul dintre principalii jucători pe piața locală agricolă, își majorează capitalul cu peste 3 milioane euro. BERD a cumpărat recent acțiuniProiectul menține, totodată, prevederea ca în cadrul structurilor de comercializare cu ridicata sau cu amănuntul să fie obligatorie organizarea de spații de vânzare distincte și rezervate în exclusivitate producătorilor agricoli într-un procent de minimum 40% din totalul spațiilor de comercializare existente.
Temporar, însă, în perioada decembrie – martie, în situația nesolicitării și neocupării structurilor de vânzare de către producători, acestea pot fi alocate și comercianților, urmând să fie eliberate la solicitarea unui producător agricol în termen de 24 de ore, stabilește proiectul.