Producătorul de tractoare, combine și utilaje agricole New Holland Agriculture, care și-a schimbat recent importatorul și distribuitorul pentru România, vrea să își mențină vânzările de tractoare din 2016 cel puțin la nivelul celor de anul trecut, iar în următorii ani țintește primul loc pe piața locală de profil.
Pentru anul acesta, potrivit lui Marcello Pedrazzini, Business Director New Holland Agriculture, compania își propune să aibă o cotă de piață similară cu cea înregistrată anul trecut, care a fost în jur de 20%-22%, pe o piață pe care o evaluează la circa 1.600-1.800 de tractoare noi vândute anual.
”În condiții optime de preț pentru produsele de bază (cereale, lapte, carne, petrol), dar și de faptul că știm cu toții că terenul arabil (din România – n.r.) nu este încă folosit la potențialul maxim, vedem România cu 4.000-5.000 de unități (tractoare - n.r.) noi pe an în zece ani de acum de acolo. Dar doar dacă luăm în calcul acești factori pozitivi, atât în România, cât și pe piața internațională. Vrem minim 25% din cota de piață, vrem să fim lideri cu AgroConcept”, a declarat Marcello Pedrazzini.
De la începutul acestui an, AgroConcept a devenit importator și distribuitor exclusiv al produselor New Holland Agriculture. Compania este deținută integral de firma Gemila Gmbh, cu sediul în Austria, un joint-venture al familiei antreprenorului Heinrich Stein, cea care a înființat dealerul Auto Italia, cu 40%, și fraților Raj și Alok Gupta, cu afaceri în metalurgie, cu 60%.
Compania a deschis deja șase puncte regionale de vânzare și service care sunt operaționale în Călărași, Giurgiu, Timișoara, Craiova, Constanța și precum și la Șindrilița (jud. Ilfov), unde se află și sediul central. Până la finalul anului, acționarii companiei vor să mai deschidă încă șase noi sedii. Printre zonele vizate sunt partea de nord a țării și arealul din jurul Clujului, a explicat Heinrich Stein, unul dintre acționarii companiei și președintele Consiliului de Administrație.
În total, investiția anunțată de companie la intrarea pe piață se ridică la 20 de milioane de euro care include deschiderea sediilor, unelte, mașini și alte cheltuieli de capital.
”Banii au venit și din finanțele personale și din împrumuturile de la bănci, atât din Austria, cât și din România”, a spus Heinrich Stein.
AgroConcept a devenit recent și distribuitor exclusiv și al produselor Kvenerland în România.
CITEȘTE ȘI Fondatorul Auto Italia și un antreprenor din metalurgie preiau importul tractoarelor New Holland Agriculture”Parteneriatul exclusiv încheiat cu producătorul global de utilaje agricole Kverneland este un pas important al strategiei de dezvoltare a companiei ce are menirea de a aduce mai aproape de fermierii români toate mijloacele necesare care îi vor ajuta să dezvolte piața agricolă din România, având la îndemână cele mai noi și eficiente produse”, au spus reprezentanții companiei.
Din 2001 și până la finalul anului 2015, importatorul autorizat al echipamentelor New Holland în România a fost NHR Agropartners, care a avut înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 77,2 milioane lei (17,4 miioane euro), cu aproape 24% mai mare decât în 2013.
În 2014, compania NHR Agropartners, distribuitorul de la vremea respectivă a tractoarelor și utilajelor agricole ale New Holland, a vândut 450 de tractoare, ceea ce reprezenta o cotă de 25% dintr-o piață estimată la aproximativ 1.800 de unități noi vândute anual.
New Holland Agriculture este un brand al companiei CNH Industrial, înregistrată în Olanda, producător de echipamente pentru agricultură, construcții și vehicule comerciale.
Cei mai mari jucători din România pe această piață sunt John Deere, New Holland, Case și Deutz Fahr.