Grupul Agroland pregătește listarea pe bursă a unei alte companii

Grupul Agroland pregătește listarea pe bursă a unei alte companii

Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland

scris 10 mar 2021

Grupul Agroland, cel mai mare lanț de magazine din România specializate pe segmentele de grădinărit, îngrijirea animalelor de companie și hobby farming, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, în creștere cu 33% față de 2019, când a avut 28,92 milioane de euro. Profitul net s-a situat la 2,1 milioane de euro, o valoare de 4 ori mai mare față de anul anterior, când se ridicase la peste 530.000 de euro.

Potrivit reprezentanților Agroland, tendința ascendentă a business-ului se datorează strategiei de dezvoltare care a implicat investiții în deschiderea de noi magazine de tip Agroland MEGA (cu 5 astfel de unități inaugurate anul trecut), extinderea gamei de produse, creșterea de patru ori a vânzărilor online față de 2019, precum și diversificarea business-ului, prin achiziția activelor sucursalei Mihăilești a companiei Avicola București. Această achiziție a plasat Agroland în topul primilor 10 producători de ouă de consum din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

„Conceptul nostru de magazin modern, Agroland MEGA, s-a dovedit și în 2020 un motor al creșterii business-ului. Situarea magazinelor în apropierea centrelor urbane a adus cele 2.500-3.000 de produse pe care le avem în portofoliu, din gamele hobby farming, gardening și pet care, în atenția unei clientele interesate de traiul în aer liber, hrană sănătoasă și amenajarea propriei gospodării. În 2021, ne vom dezvolta business-ul tot datorită extinderii rețelei de magazine Agroland MEGA cu încă cel puțin 8 unități, dar și a creșterii cu 50% a vânzărilor online. Mai mult, vom folosi magazinul online pentru a ieși pentru prima dată pe piețele țărilor din jur: Ungaria, Bulgaria și Serbia. Investițiile în dezvoltarea canalului de vânzare online, precum și cele în automatizarea și digitalizarea proceselor din interiorul companiei și al grupului de firme sunt, de asemenea, parte a strategiei noastre de creștere”, explică Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

La sfârșitul anului trecut, indicatorul EBITDA, care include profitul operațional și cheltuielile de amortizare, se situa la 2,90 milioane de euro, în creștere cu 2,7 ori față de cel al anului 2019, care a atins nivelul de 1,06 milioane de euro.

Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2 CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2

„Câtă vreme cifra de afaceri pentru anul trecut a Grupului Agroland a sporit cu o treime, profitul s-a multiplicat de 4 ori de la un an la altul, în timp ce gradul de îndatorare s-a redus de la 89% la 69% în același interval, putem spune că toate acestea reprezintă o confirmare a faptului că planul nostru de dezvoltare este eficient, generează valoare, iar plasamentele investitorilor, în obligațiuni și acțiuni, vor genera randamentele anticipate de aceștia atunci când ne-au acordat încrederea lor”, spune Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

În ultimul an, Agroland a devenit o prezență atractivă pentru investitori la Bursa de Valori București, prin listarea de obligațiuni (iunie), mărirea de capital printr-un plasament privat (noiembrie), apoi listarea acțiunilor în Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT), Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium, cu începere de la 1 martie 2021.

Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment

Pentru 2021, Agroland își propune să vină la BVB cu o altă companie din grup, Agroland Agribusiness, prin listarea de acțiuni și o emisiune de obligațiuni. Această companie are ca activitate comerțul cu inputuri organice și convenționale pentru agricultură, respectiv semințe, îngrășăminte și produse pentru protecția plantelor, precum și cu tradingul de cereale.

Agroland are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 250 de unități, localizate în 29 de județe, și peste 2.200.000 de clienți an. Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit - semințe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie, precum și pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici și medii, - și hrană și accesorii pentru animale de companie. Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, și are peste 300 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland
magazine