FrieslandCampina: Business-ul din România a crescut în 2015, dar fabrica din Carei a fost închisă

FrieslandCampina: Business-ul din România a crescut în 2015, dar fabrica din Carei a fost închisă
Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 11 mar 2016

Grupul FrieslandCampina, care deține pe plan local mărcile Napolact și Mili, notează în raportul anual pe 2015 că volumele, cota de piață și profitul operațional au crescut în România și în Ungaria, în 2015, ”după câțiva ani dificili”, un rol important jucându-l reorganizarea afacerii.

”În România facilitatea de producție din Carei a fost închisă, iar rețeaua de distribuție a fost reorganizată. Drept urmare, numărul de angajați a fost redus cu 280 de persoane față de câte erau la 31 decembrie 2014”, se arată în raportul anual al producătorului.

Urmărește-ne și pe Google News

Nu este singura facilitate pe care grupul olandez a închis-o în România, căci, în timp, au mai fost închise și alte fabrici (printre care Deta în 2007, Huedin în 2008 și Țaga în 2013. După un an, fabrica de la Țaga a fost redeschisă, însă producția este realizată de Frabrica de Brânzeturi Transilvania, în urma unui acord cu FrieslandCampina). În prezent, grupul operează în România fabrici în Târgu-Mureș (Mureș) și la Baciu (Cluj).

De la începutul acestui an, Cornel Cărămizaru, fost director de vânzări în cadrul companiei, a preluat conducerea operațiunilor locale ale producătorului Napolact. El l-a înlocuit pe Jan Willem Kivits care a devenit director general al FrieslandCampina Rusia.

Proprietarul Lactate Brădet vrea să obțină finanțări de 10 milioane de lei în 60 de zile pentru Brădet Românesc SA CITEȘTE ȘI Proprietarul Lactate Brădet vrea să obțină finanțări de 10 milioane de lei în 60 de zile pentru Brădet Românesc SA

La nivel global, grupul FrieslandCampina notează că ”după câțiva ani de creștere negativă a volumelor, în 2015, acestea s-au stabilizat, iar în a doua jumătate a anului, volumele și-au revenit comparativ cu a doua jumătate a anului 2014. În a doua jumătate a anului, a fost înregistrată o creștere de 1,5% în Europa și de 3,7% în Orientul Mijlociu și Africa. Veniturile au scăzut cu 4,6% până la 3.697 milioane de euro din cauza prețurilor de vânzare mai mici. Profitul operațional a crescut de la 245 de milioane de euro, în 2014, până la 279 de milioane de euro în 2015”.

Grupul are o prezență activă în 17 țări (Olanda, Belgia, Germania, Franța, Rsuia, Ungaria, România, Grecia, Spania, Italia, Marea Britanie, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Nigeria, Ghana și Coasta de Fildeș).

Pe piața locală, printre principalii competitori ai FrieslandCampina sunt Albalact, Danone, Covalact, Olympus, Hochland sau Delaco.

viewscnt
Afla mai multe despre
frieslandcampina
napolact
fabrica din carei
rezultate financiare