Ultimul an a fost unul plin de provocări, în care majoritatea afacerilor au fost nevoite să se reorganizeze sau să supraviețuiască la limită. Închiderea restaurantelor din marile orașe a creat efecte negative nu doar pentru angajații din Horeca, ci și în rândul furnizorilor. Cererea de vin din partea restaurantelor a scăzut considerabil așa că unele crame caută noi soluții pentru a acoperi acest gol financiar.
Crama Dealul Dorului din Silagiu, județul Timiș, și-a îndreptat în ultima vreme atenția spre zona corporate, având calculul că n.umeroase companii doresc să le ofere la final de an sau de Paște un cadou angajaților, iar un vin de calitate poate fi tot timpul binevenit.
“Cramele mici supraviețuiesc cu greu în această perioadă. La un moment dat ne-am pus speranța că multe dintre restaurante au terase și că vom avea cerere de acolo. Numai că pandemia a schimbat complet noțiunea de a ieși în oraș. Dacă în trecut oamenii stăteau mai mult la o masă, pe terasă, comandând o sticlă de vin, acum stau mai puțin și preferă băuturi mai ieftine. Din acest motiv căutăm o nișă nouă, unele companii au fost receptive, însă sperăm să legăm cât mai multe parteneriate de acest gen, mai ales că urmează sărbătorile pascale”, a declarat Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Pandemia de coronavirus cred că este cel mai greu moment cu care ne-am confruntat până acum în industria vitivinicolă. Au mai fost ani grei, cu vreme nefavorabilă sau producție scăzută, însă acum avem producție și calitate foarte bună, însă ni s-au redus câteva segmente importante din piața de desfacere. Din cauza ratei mare de infectare din Timiș nici degustari în cramă nu putem face, deși cerere există”, susține Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului.
Multe companii doresc să organizeze degustări pentru angajați
Din primele discuții cu reprezentanții companiilor, mulți antreprenori doresc să organizeze degustări pentru angajați. Este o metodă de team-building și relaxare în rândul celor care lucrează în multinaționale. În prezent, normele sanitare nu permit organizarea acestora în condițiile normale, însă o variantă ar fi degustrările online.
“În prezent analizăm această variantă pentru că ne lipsește foarte mult interacțiunea cu iubitorii de vin. Putem să livrăm acasă vinuri și apoi să ne întâlnim online prin diverse platforme astfel încât să vorbim despre vinurile premiate sau despre cele pe care noi le considerăm reprezentative pentru crama noastră. De asemenea, în momentul în care va exista o relaxare a măsurilor sanitare, ne dorim să mergem să organizăm degustări chiar la sediul companiilor, evident în weekend sau la finalul programului. În zona de vest a țării sunt multe companii mari care deja s-au arătat interesate de un astfel de beneficiu pentru angajați”, a încheiat Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului, din Silagiu, județul Timiș.
Crama Dealul Dorului produce anual aproximativ 100.000 de sticle de vin. Podgoria este întinsă pe 17 hectare în producție și include următoarele soiuri de viță de vie: Merlot, Cabernet Sauvignon, Burgund Mare, Riesling Italian și Muscat Ottonel. Pentru a dezvolta un proiect ambițios, în următorii doi ani vor mai intra în producție încă 26 de hectare de viță de vie cu soiurile de mai sus, dar și Fetească Neagră, Chardonnay și Sauvignon Blanc.