Agroland, afaceri în creștere cu 13%. Obiectivul - să devenim cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre certificate non-OMG

Agroland, afaceri în creștere cu 13%. Obiectivul - să devenim cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre certificate non-OMG

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System

scris 16 nov 2021

Agroland Business System , grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentatie, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează venituri consolidate de 190,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 10%, până la 186,6 milioane de lei, determinată de o majorare cu 1.446% a producției avicole vândute – ouă de consum și pui de o zi din cadrul platformei Avicola Mihăilești, preluată de Agroland în octombrie 2020. Compania a închis perioada de nouă luni a anului 2021 cu un profit net de 7,7 milioane de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

„Modelul nostru de business, ce include componenta de retail, precum și agricultura și alimentația, ne ajută să ne echilibrăm afacerea și, mai important, să absorbim șocurile temporare care pot apărea – fie ele economice, de sănătate sau operaționale. În primele nouă luni ale anului am ajuns la 13 magazine Agroland MEGA, cu 10 magazine în plus față de finalul T3 2020. Performanța bună înregistrată până acum de aceste noi locații, ne demonstrează că strategia noastră de a dezvolta rețeaua de magazine în proximitatea marilor aglomerări urbane este una corectă. Totodată, ne așteptăm ca acestea să fie un factor determinat pentru veniturile și profiturile aferente anului 2022. În ceea ce privește linia de business avicolă, aceasta a avut o performanță excelentă în T3 2021. Credem că investiția în platforma de la Mihăilești a fost o decizie inspirată având în vedere că în contextul crizei alimentare, suntem pregătiți să profităm de oportunitățile care se ivesc în 2022 atât în ceea ce privește prețul ouălor de consum, precum și prețul puilor de o zi. Ne dorim să continuăm dezvoltarea platformei, obiectivul nostru fiind să devenim cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre certificate non-OMG,” a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

În primele nouă luni din 2021, Agroland a operat 246 de magazine, din care 13 au fost magazine MEGA. În ceea ce privește performanța tuturor magazinelor (all stores, excluzând performanța magazinelor MEGA), evoluția a fost una pozitivă în T3 2021, acestea înregistrând o creștere de 37% a vânzărilor nete și de 35% a numărului de clienți deserviți. Această evoluție a contribuit la rezultatul pentru primele nouă luni din 2021, vânzările nete ajungând la 60,8 milioane de lei, în creștere cu 17%, în timp ce numărul clienților deserviți a crescut cu 31%, până la 831.084. În același timp, performanța magazinelor comparabile (same store, excluzând performanța magazinelor MEGA) a crescut cu 21% în T3 2021, vânzările nete ajungând la 11,1 milioane de lei, impulsionate de o creștere cu 28% a numărului de clienți deserviți. În primele nouă luni ale anului, vânzările totale în magazinele MEGA s-au ridicat la 17,2 milioane de lei.

În paralel, vânzările online ale Agroland au explodat în 2021 față de aceeași perioadă a anului 2020, înregistrând o creștere de 129% în T3 2021, pe fondul unei majorări cu 11% a numărului de clienți. Valoarea medie a bonului fiscal pentru vânzările online a crescut cu 107% față de T3 2020. Per total, în primele nouă luni ale anului curent, vânzările online au ajuns la 5,3 milioane de lei, o creștere de 105% comparativ cu aceeași perioadă din 2020.

În ceea ce privește ultimul trimestru al anului, compania se așteaptă ca vânzările de ouă să crească cu peste 80% comparativ cu ultimul trimestru din 2020, datorită capacității crescute fermelor în 2021 și a majorării continue a prețurilor pentru alimente în general. În consecință, compania își menține obiectivele bugetare pentru întreg anul 2021 – venituri din exploatare de 203,3 milioane de lei, o cifră de afaceri de 200,7 milioane de lei și un profit net de 9,8 milioane de lei.

Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de peste 190 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.

Coronavirus: Italia înăsprește regulile anti-COVID în taxiuri, trenuri și autobuze CITEȘTE ȘI Coronavirus: Italia înăsprește regulile anti-COVID în taxiuri, trenuri și autobuze

Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 200 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland business system
agricultură