Afacerile grupului Agricola au crescut cu peste 12% în primul semestru

Afacerile grupului Agricola au crescut cu peste 12% în primul semestru
scris 15 iul 2016

Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat, în primele șase lui ale acestui an, o cifră de afaceri de 345,4 milioane lei, cu 12,7% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a lui 2015.

Agricola Internațional SA - principala companie a grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic -, a înregistrat în primele șase luni o creștere a cifrei de afaceri de 17,6%, ajungând în prezent la circa 201,8 milioane lei, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

„Cifra de afaceri a crescut datorită vânzărilor de carne de pui în creștere cu aproape 15% în volum (21.248 tone), comparativ cu perioada similară din 2015, în contextul menținerii unui preț mediu al pieței la carnea de pasăre mai mic decât cel de anul trecut, atât în piața internă, cât și pe piața europeană, influențat de politicile regionale europene”, a declarat președintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.

El a adăugat că are în plan să depășească 40.000 tone carne de pui comercializate, iar pentru atingerea obiectivului, ”începând cu septembrie 2016, vom crește din nou producția de Pui Fericit”.

În cazul firmei Salbac, una dintre fabricile unde se produce celebrul „Salam de Sibiu“, afacerile au urcat cu 26% în primul semestru, la  59,7 milioane lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 31% creștere în valoare, respectiv 29% în volum.

Totodată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 22%, respectiv o creștere valorică de aproape 18%.

"Menținem tendința de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu Agricola își pătrează poziția de lider în segment, cu o cotă media de piață de 50% de câțiva ani buni. În luna septembrie finalizăm o investiție de aproape 5 milioane euro în dezvoltarea capacității busuness-ului de salamuri crud-uscate cu 80 tone lunar", precizează Grigore Horoi.

Anul trecut, Salbac a vândut, în medie, 190 de tone de salamuri crud-uscate pe lună, estimările pentru 2016 indică o medie de 210 tone lunar, iar obiectivele stabilite sunt 240 tone/lună în 2017, respectiv 270 tone/ lună în 2018.

DOCUMENT Guvernul va apela la preoți pentru a-i convinge pe țărani să intre în cooperative CITEȘTE ȘI DOCUMENT Guvernul va apela la preoți pentru a-i convinge pe țărani să intre în cooperative

”Actuala fabrică de salamuri crude Salbac va rămâne exclusiv pentru producerea Salamului de Sibiu Agricola, noua capacitate care va fi pusă în funcțiune în luna septembrie, urmând să preia producția celorlalte sortimente de salamuri crud-uscate”, adaugă Horoi. 

Și categoria semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, a bifat o creștere a cifrei de afaceri de 29%, până la 18,2 milioane lei, în primele șase luni ale acestui an. Vânzările acestor produse au înregistrat 17% creștere în volume, în special din exporturi în țările UE.

Singurele două excepții de la creșterile anunțate de grupul Agricola pentru primul semestru sunt  Avicola Lumina Constanța, unde se produc ouă consum, care a încheiat prima jumătate a anului cu o scădere a vânzărilor de 11%, cauzată în principal de scăderea prețului mediu de vânzare din piață. Dar și compania Agricola Magazine SRL a încheiat primul semestru cu afaceri în scădere cu 11%, la o rețea de 35 de magazine.

Anul trecut, grupul Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 655,5 milioane de lei, în creștere cu 6% față de anul precedent, conform informațiilor furnizate de companie.

Piața locală a preparatelor din carne depășește 1,2 miliarde de euro și este dominată de jucători precum Transavia, Caroli, CrisTim, Elit, Unicarm, Agricola Bacău, Angst, Fox sau Aldis.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola