Persoanele având calitatea de fiduciar, precum și persoanele cu o poziție echivalentă într-o construcție juridică similară fiduciei au obligația de a declara, la înregistrarea contractului de fiducie, informații corecte și complete despre beneficiarul real al fiduciei sau al construcției juridice similare fiduciei, în vederea înregistrării în registrul central organizat la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în cazul fiduciilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Modificarea a fost adusă legislației în vigoare în comisiile de specialiate ale Parlamentului și urmează să primească votul final al Legislativului, conform datelor Profit.ro. După cum a fost semnalat pe site-ul Profit.ro, o astfel de clarificare ar fi fost necesară de mai mult timp.
De ce este important: Fiducia, introdusă și în România prin Codul Civil în 2011, este operațiunea juridică prin care unul sau mai mulți constituitori transferă drepturi reale, drepturi de creanță, garanții ori alte drepturi patrimoniale sau un ansamblu de asemenea drepturi, prezente ori viitoare, către unul sau mai mulți fiduciari care le administrează cu un scop determinat, în folosul unuia sau al mai multor beneficiari. Aceste drepturi alcătuiesc o masă patrimonială autonomă, distinctă de celelalte drepturi și obligații din patrimoniile fiduciarilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, legiuitorii au prevăzut că nerespectarea obligației de declarare a beneficiarului real va conduce la neînregistrarea contractului de fiducie, de către organul fiscal competent.
Totodată, în cazul modificării informațiilor privind benefiarul real, persoanele menționate au obligația de a declara aceste informații în termen de 30 de zile de la data la care a survenit modificarea, altfel riscă amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
De asemenea, neactualizarea, în termen de 30 de zile de la data comunicării procesului verbal de constatare a contravenției, a informațiilor privind beneficiarul real al fiduciei va conduce la aplicarea procedurii de radiere, din oficiu, a fiduciei sau a contrucției juridice similare fiduciei, din registrul ANAF. Procedura de radiere se aprobă prin ordin al președintelui ANAF, instituție care se va ocupa și de constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în astfel de cazuri.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul schimbă regulile pentru Uber și Bolt, după cum au cerut taximetriștii. Mașini închiriate și în comodat sunt eliminate, transport doar în județul de înmatriculare, taxă mai mare. Șoferii part time spun că vor renunțaDupă votul din Parlament, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a noii legi, persoanele care dețin calitatea de fiduciar, precum și persoanele care dețin o poziție echivalentă într-o construcție juridică similară fiduciei, care nu au declarat sau nu au actualizat informațiile privind beneficiarul real, vor avea obligația de a depune la ANAF o declarație privind beneficiarul real al fiduciei sau al construcției juridice similare.
Nerepsectarea obligației va conducem, de asemenea, la aplicarea amenzilor menționate, iar după alte 30 de zile de la constatarea contravenției, va rezulta în radierea din oficiu a fiduciei.