Noi reguli pentru firmele care vând produse pe internet

Noi reguli pentru firmele care vând produse pe internet
scris 16 feb 2024

Protecția Consumatorilor a pus în transparență un proiect de ordin care prevede noi reguli pentru comercianții români care vând online produse alimentare și nealimentare.

Astfel, conform proiectului de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), comercianții online vor trebui să afișeze pe site-uri toate etichetele și informațiile imprimate pe ambalajele produselor, arată Start Up Cafe.

Urmărește-ne și pe Google News
Guvernul a declarat Zona turistică Baia Mare drept stațiune turistică de interes național. Alte 13 localități sau părți de localități au devenit stațiuni turistice de interes local CITEȘTE ȘI Guvernul a declarat Zona turistică Baia Mare drept stațiune turistică de interes național. Alte 13 localități sau părți de localități au devenit stațiuni turistice de interes local
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„Operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare de produse alimentare și a produselor nealimentare în mediul online, au obligația de a informa consumatorii prin afișarea, în câmpul vizual, a tuturor suprafețelor ambalajului/etichetei ce conține informațiile obligatorii ale produsului lângă imaginea de prezentare a acestuia”, potrivit proiectului de ordin al ANPC, publicat joi.

Protecția Consumatorilor explică și ce se înțelege prin „etichetă”.

Astfel, este vorba despre „orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ștanțată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar sau nealimentar sau atașată ambalajului sau recipientului unui astfel de produs”.

Firmele vor avea obligația de a transmite aceste informații „complet, corect și precis”, astfel încât consumatorul să poată utiliza produsele „în deplină securitate”, conform proiectului de ordin. 

Dacă, totuși, antreprenorii nu vor putea afișa etichetele, vor trebui să publice lângă imaginea de prezentare a produsului informațiile de pe acestea.

De menționat că toate aceste informații puse la dispoziție de către comercianții online de produse alimentare și nealimentare trebuie să fie identice cu cele vândute prin intermediul magazinelor fizice.

ANPC motivează această reglementare susținând că „la acest moment comerțul electronic este în plină expansiune atât în sectorul business-to-consumer (B2C), cât și în sectorul business-to-business (B2B). În comerțul electronic B2C, un retailer sau o altă companie vinde direct clienților finali, respectiv consumatorilor persoane fizice, fapt ce impune o informare cât mai exactă aspra compoziției produselor puse la dispoziție”.

viewscnt
Afla mai multe despre
internet
protecția consumatorilor
reguli