DECIZIE Noi reguli impuse producătorilor de electrocasnice față de cumpărători. Facilități și după garanție

DECIZIE Noi reguli impuse producătorilor de electrocasnice față de cumpărători. Facilități și după garanție
scris 2 feb 2024

Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la directiva care promovează repararea bunurilor stricate sau defecte, cunoscută și sub numele de directiva privind dreptul la reparații (sau R2R), potrivit unui comunicat.

Acordul îi obligă pe producători să furnizeze informații privind piesele de schimb pe site-ul lor web, să le pună la dispoziția tuturor părților din sectorul reparațiilor la un preț rezonabil și să interzică practicile care împiedică utilizarea pieselor de schimb second-hand sau a celor imprimate 3D de către reparatorii independenți.

Urmărește-ne și pe Google News
Rafturi goale în supermarketurile din Bruxelles, în urma protestelor fermierilor. Camioanele care fac aprovizionarea, blocate CITEȘTE ȘI Rafturi goale în supermarketurile din Bruxelles, în urma protestelor fermierilor. Camioanele care fac aprovizionarea, blocate

Directiva propune un nou set de instrumente pentru a face reparațiile mai atractive pentru consumatori. Printre acestea se numără:

    posibilitatea consumatorilor de a solicita producătorilor să repare produsele care pot fi reparate din punct de vedere tehnic în conformitate cu legislația UE (de exemplu, mașinile de spălat, aspiratoarele sau telefoanele mobile)
    un formular european de informare cu privire la reparații pe care reparatorii îl pot oferi consumatorilor, cu informații clare, cum ar fi condițiile de reparație, timpul de finalizare a lucrărilor, prețurile, produsele de înlocuire etc.
    o platformă europeană online pentru reparații care să faciliteze punerea în legătură între consumatori și reparatori
    o prelungire cu 12 luni a perioadei de răspundere a vânzătorului după repararea unui produs
    Acordul provizoriu la care au ajuns astăzi Consiliul și Parlamentul menține dreptul consumatorilor de a alege între reparare și înlocuire atunci când un produs este stricat sau defect. De asemenea, acordul susține obiectivele generale ale directivei, dar introduce unele îmbunătățiri în ceea ce privește domeniul de aplicare, obligația de reparare, conținutul formularului de informare, platforma online.

Acordul provizoriu se aplică tuturor produselor cu cerințe de reparare în temeiul legislației UE, stabilește o obligație de reparare pentru producătorii de bunuri cu cerințe de reparare, instituie un formular european de informare care să ofere consumatorilor date esențiale privind serviciul de reparații și unifică platformele naționale de informare privind reparațiile într-o platformă online europeană.

De foarte multe ori, atunci când aspiratorul, mașina de spălat vase, mașina de cafea sau orice alt produs se strică sau este defect, este mai ușor să te debarasezi de el și să cumperi unul nou decât să îl repari, mai ales atunci când garanția legală a expirat. Directiva creează stimulente pentru consumatori să prelungească durata de viață a produsului prin repararea acestuia, ceea ce, la rândul său, va stimula sectorul reparațiilor, va reduce deșeurile și va promova modele de afaceri mai durabile.

H&M își accentuează prăbușirea pe bursă CITEȘTE ȘI H&M își accentuează prăbușirea pe bursă

Acordul provizoriu menține domeniul de aplicare al directivei la acele produse pentru care legislația UE stabilește cerințe de reparare (de exemplu, mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase, frigidere sau aspiratoare). În viitor, Comisia poate introduce cerințe de reparabilitate pentru produse noi, prin intermediul regulamentului privind proiectarea ecologică, care vor fi apoi adăugate la lista de produse reglementate de directiva R2R.

Textul convenit le impune producătorilor să efectueze reparațiile necesare într-un termen rezonabil și, cu excepția cazului în care serviciul este oferit gratuit, să le ofere și un preț rezonabil, astfel încât consumatorii să fie încurajați să opteze pentru reparații. Acordul menține dreptul consumatorilor de a alege între repararea și înlocuirea produselor defecte în cadrul perioadei de răspundere a vânzătorului inclusă în garanție. În cazul în care consumatorul optează pentru repararea bunului, perioada de răspundere a vânzătorului va fi prelungită cu 12 luni din momentul în care produsul este adus în conformitate. Această perioadă poate fi prelungită și mai mult de către statele membre, dacă acestea doresc acest lucru.

viewscnt
Afla mai multe despre
rabla pentru electrocasnice
frigidere