​Autoritățile au discutat cu Lukoil, Black Sea Oil & Gas și Federația Patronală de Petrol cu privire la impozitul suplimentar. Ministerul Finanțelor vine acum cu o excepție

​Autoritățile au discutat cu Lukoil, Black Sea Oil & Gas și Federația Patronală de Petrol cu privire la impozitul suplimentar. Ministerul Finanțelor vine acum cu o excepție
scris 27 dec 2023

Legea noilor taxe a Guvernului Ciolacu (296/2023) introduce, printre multe altele, un impozit suplimentar de 0,5% și pentru companiile de petrol și gaze cu o cifră de afaceri de peste 50 milioane euro.

Practic, pe lângă impozitul pe profit să se aplice și acest nou impozit.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT ANAF a redactat modelul Declarației unice pentru 2024. Formular schimbat CITEȘTE ȘI DOCUMENT ANAF a redactat modelul Declarației unice pentru 2024. Formular schimbat
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Autoritățile au avut însă întâlniri cu Black Sea Oil & Gas, Federația Patronală Petrol și Gaze și Lukoil, conform unui document al Minsiterului Finanțelor. În urma acestora, a elaborat un proiect de orrdin, arată Hotnews.

Acesta prevede codurile CAEN pentru care se aplică acest nou impozit suplimentar.

DOCUMENT Finanțele aduc clarificări la transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, accize și TVA CITEȘTE ȘI DOCUMENT Finanțele aduc clarificări la transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, accize și TVA

Proiect Ministerul Finantelor privind impozitul suplimentar de la companiile de petrol si gaze - click pentru a deschide

De la 1 ianuarie 2024 vor fi afectate firmele din:

- 0610 –„Extracția țițeiului”;

- 0620 – „Extracția gazelor naturale”;

- 1920 – „Fabricarea produselor obținute prin rafinarea petrolului”;

- 3522 – „Distribuția combustibililor gazoși, prin conducte”;

- 3523 – „Comercializarea combustibililor gazoși, prin conducte”;

- 4671 – „Comerț cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi și gazoși și al produselor
ADVERTISING

derivate”;

- 4730 – „Comerț cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine

specializate”;

- 4950 – „Transporturi prin conducte”.

Formularul D177, pentru redirecționarea din impozit pe profit la sponsorizări, va rămâne în vigoare, procentul nu va mai fi schimbat CITEȘTE ȘI Formularul D177, pentru redirecționarea din impozit pe profit la sponsorizări, va rămâne în vigoare, procentul nu va mai fi schimbat

Totuși, având în vedere discuțiile menționate, ordinul mai spune că în cazul contribuabililor care desfășoară atât activități corepunzătoare codurilor CAEN menționate precum și activități potrivit codurilor CAEN 3512 – „Transportul energiei electrice”, 3513 – „Distribuția energiei electrice” și 3514 – „Comercializarea energiei electrice” și care sunt reglementați/licențiați de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, pentru determinarea impozitului specific, nu se cuprind, în cadrul indicatorilor VT, Vs, I și A din formula de calcul a impozitului specific pe cifra de afaceri, elementele aferente acestor activități.

Reamintim că impozitul suplimentar se determină astfel:

ICAS = 0,5% x (VT – Vs – I - A), unde indicatorii au următoarea semnificație:

ICAS - impozit specific pe cifra de afaceri, determinat cumulat de la începutul anului fiscal/anului fiscal modificat până la sfârșitul trimestrului/anului de calcul.

VT - venituri totale, determinate cumulat de la începutul anului fiscal/anului fiscal modificat până la sfârșitul trimestrului/anului de calcul, după caz;

Vs - venituri care se scad din veniturile totale, menționate în mod expres în lege;

DECIZIE Noi prevederi pentru investițiile de tip parteneriat public-privat - statul va contribui mai mult. Modificări la planul cu care Dragnea și Dăncilă întocmiseră liste de proiecte CITEȘTE ȘI DECIZIE Noi prevederi pentru investițiile de tip parteneriat public-privat - statul va contribui mai mult. Modificări la planul cu care Dragnea și Dăncilă întocmiseră liste de proiecte

I - valoarea imobilizărilor în curs de execuție ocazionate de achiziția/producția de active, înregistrate în evidența contabilă începând cu data de 1 ianuarie 2024, respectiv începând cu prima zi a anului fiscal modificat care începe în anul 2024;

A - amortizarea contabilă la nivelul costului istoric aferentă activelor achiziționate/produse începând cu data de 1 ianuarie 2024/prima zi a anului fiscal modificat care începe în anul 2024. Nu se cuprinde în acest indicator amortizarea contabilă a activelor incluse în valoarea indicatorului I.
Joburi in companii de top pe Hipo.roJoburi in companii de top de pe hipo.ro

viewscnt
Afla mai multe despre
gaze
taxe