Posibilă modificare a organigramei ANCOM

Posibilă modificare a organigramei ANCOM
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris astăzi, 07:45

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a inițiat o procedură de consultare publică în vederea pregătirii achiziției, în anul 2025, a serviciilor de diagnoză organizațională, cu scopul optimizării și eficientizării activităților interne ale instituției.

Consultarea vizează identificarea soluțiilor optime pentru analiza proceselor și fluxurilor din structura organizatorică și evaluarea alocării resurselor umane.

Urmărește-ne și pe Google News
Un start-up chinez va vinde bilete pentru zboruri spațiale turistice care vor avea loc în 2027 CITEȘTE ȘI Un start-up chinez va vinde bilete pentru zboruri spațiale turistice care vor avea loc în 2027

"Prin această achiziție, ANCOM își propune să obțină următoarele rezultate:

A. Cartografierea detaliată a tuturor proceselor operaționale existente în ANCOM, inclusiv fluxurile de informații, decizii și resurse între departamente și funcții, pornind, în primul rând, de la sfera atribuțiilor și a sarcinilor alocate ANCOM de legislația în vigoare pentru a fi duse la îndeplinire, precum și de la cerințele legale referitoare la modul de constituire a compartimentelor din cadrul structurii organizatorice, obligatorii pentru instituțiile publice (precum, de exemplu, Legea nr. 296/2023) sau, în general, la rigorile aplicabile entităților publice (precum cele din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice), precum și cu analizarea reglementărilor interne ale ANCOM (Regulamentul de organizare și funcționare, strategii, politici, proceduri etc.). De asemenea, este necesară identificarea, în abstract, a cantității de muncă și a timpului necesar pentru a realiza fiecare sarcină profesională, pentru a identifica modelul ideal de finalizare, în condiții de eficiență, a fiecărui proces de muncă.

B. Evaluarea competențelor, calificărilor și distribuției personalului existent pornind de la o analiză a organigramei curente a ANCOM, identificând structurile de conducere, departamentele și echipele, precum și rolurile și responsabilitățile atribuite fiecărei poziții.

FOTO Metrorex a primit simulatorul de ultimă generație pentru M5, destinat instruirii mecanicilor ce vor conduce noile trenuri CITEȘTE ȘI FOTO Metrorex a primit simulatorul de ultimă generație pentru M5, destinat instruirii mecanicilor ce vor conduce noile trenuri

Această activitate presupune, în primul rând, analiza fișelor de post, pentru a identifica rolul, scopul și atribuțiile fiecărui post. De asemenea, se va evalua modul în care fiecare post este alocat în prezent în funcție de necesitățile instituționale, urmând a fi identificate eventualele deficiențe sau suprapuneri în alocarea resurselor umane, respectiv zonele în care există un deficit sau un exces de personal. În acest scop, trebuie analizat volumul concret de activitate pentru a asigura corelarea optimă dintre volumul de muncă necesar atingerii performanțelor în activitatea desfășurată și numărul de posturi existente la nivelul fiecărei structuri din cadrul ANCOM.

C. Emiterea de recomandări pentru îmbunătățirea și optimizarea fluxurilor de muncă, cu accent pe reducerea timpilor de execuție și a resurselor utilizate, precum și recomandări pentru redistribuirea sau recalibrarea resurselor umane pentru a spori eficiența operațională. Aceste propuneri vor fi avute în vedere de către conducerea ANCOM, la finalizarea proiectului, pentru a îmbunătăți procesul de utilizare a fondurilor pentru finanțarea cheltuielilor de personal", scrie în anunțul de consultare a pieței, disponibil AICI.

FOTO Dulcinella lansează franciza pentru a deveni lider de piață cu 200 de cofetării CITEȘTE ȘI FOTO Dulcinella lansează franciza pentru a deveni lider de piață cu 200 de cofetării

Consultarea se va încheia la data de 15.11.2024.

În 2017, ANCOM a trecut printr-un proces de reoganizare inițiat de Adrian Diță, președinte al instituției numit în acel an, după plecarea lui Cătălin Marinescu de la șefia arbitrului pieței de servicii de telecomunicații și poștale.

Mai multe detalii AICI.

În prezent, ANCOM este condusă de Valeriu Zgonea, fost președinte al Camerei Deputaților, care a preluat conducerea instituției în primăvara anului 2023. Mai multe detalii AICI.

Zgonea este secondat de doi vicepreședinți, Vlad Bontea și Pavel Popescu, care, la audierile din Parlament, nu au reușit să răspundă la întrebările tehnice adresate de membrii comisiilor de specialitate. Mai multe detalii AICI

ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
diagnoza organizationala