Producătorul de ciocolată Cadbury și compania Unilever au fost eliminate de pe lista companiilor care au dreptul la un mandat din partea lui Charles al III-lea pentru a aplica sigiliul regal pe produsele lor, transmite France Presse
Un număr mare de companii nu au fost incluse în noua listă regală, care cuprinde acum 386 de nume. Această actualizare este prima de la moartea reginei Elisabeta a II-a în 2022, sceie Hotnews.ro.
Conform asociației care îi reunește, deținătorii de mărci regale primesc „dreptul de a afișa stema regală corespunzătoare pe produsele, ambalajele, articolele de papetărie, publicitatea, sediile și vehiculele lor”.
Adică un fel de etichetă de calitate care ar putea încuraja consumatorii să aleagă aceste mărci în detrimentul altora.
Palatul Buckingham nu dezvăluie motivele pentru care mandatele regale sunt retrase.
Dar, la începutul acestui an, o coaliție de organizații numită B4Ukraine i-a cerut regelui să elimine companiile „care încă operează în Rusia” după invazia Ucrainei.
Printre mărcile acuzate s-au numărat Mondelez International, proprietarul Cadbury, și Unilever, precum și Bacardi și Nestlé, care rămân pe listă.
CITEȘTE ȘI Microsoft lucrează pentru a adăuga modele non-OpenAI în produsele 365 Copilot„Suntem dezamăgiți să fim una dintre sutele de companii și branduri britanice care nu au fost reconfirmate, dar suntem mândri că am fost desemnați anterior și respectăm pe deplin decizia”, a reacționat Cadbury.
Cadbury, care a primit primul său mandat în 1854, în timpul domniei reginei Victoria, avea această distincție de 170 de ani.
Acordarea mandatelor este „o chestiune care ține de Familia Regală”, a declarat și un purtător de cuvânt al Unilever,
Grupul anglo-olandez deține zeci de mărci în întreaga lume, inclusiv săpunurile Dove, înghețatele Ben & Jerry’s și supele Knorr.