Guvernul va actualiza, printr-o ordonanță de urgență, prevederile OUG nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România.
Astfel, potrivit notei de fundamentare, în vederea identificării contacților unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 și pentru prevenirea expunerii la COVID-19, persoanele au obligația de a completa formularul digital de intrare în România cu cel mult 72 de ore înainte de a ajunge la graniță, scrie Agerpres.
"Persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de statul român au obligația introducerii în formularul menționat a codului numeric personal (CNP), iar persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de un alt stat, recunoscut la nivel național, au obligația introducerii în formular a seriei și numărului documentului de călătorie utilizat", se arată în nota de fundamentare.
Printr-un alt proiect de ordonanță de urgență, Executivul va opera modificări la OUG nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei.
Guvernul va aproba și o hotărâre privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022 și măsurile aferente gestionării pandemiei de COVID-19, în baza unei hotărâri aprobate joi de Comitetul Național pentru Situații de Urgență.
În ședința Guvernului urmează să fie aprobați și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Lucrări de refacere terasă circulabilă și luminatoare, corpuri B1-C2-C1-C3-B2, cota +31,50 ÷+32,00 din imobilul Palatul Parlamentului".
Pe agenda ședinței de Executiv se află și un proiect de lege privind protecția avertizorilor în interes public.