CBRE: Companiile de servicii de externalizare vor crea în următorul an cel puțin 5.000 de locuri de muncă

CBRE: Companiile de servicii de externalizare vor crea în următorul an cel puțin 5.000 de locuri de muncă
scris 18 nov 2015

Industria de servicii externalizate (outsourcing) din România are peste 67.000 de angajați în 215 companii, care își desfășoară operațiunile în 310 clădiri și ocupă jumătate de million de metri pătrați de spații de birouri în întreaga țară. Cel puțin alte 5.000 de noi locuri de muncă urmează să fie create în următoarele 12 luni, potrivit unui studiu realizat de CBRE.

”Alături de companiile de software și cele de telecom, domeniul de outsourcing este unul dintre cei mai mari angajatori de gulere albe din România. Cele mai multe companii de outsourcing, mai mult de un sfert, vin din Statele Unite, procent deloc surprinzător ținând seama de faptul că mai mult de 90% din populația urbană vorbește engleza. Parteneriatul geo-strategic dintre SUA și România este de asemenea un catalizator al creșterii prezenței companiilor americane în pe piața locală”, se arată în studiu.

Urmărește-ne și pe Google News

Majoritatea companiilor din sectorul de outsourcing sunt prezente atât în București, cât și în unul dintre cele mai importante orașe din țară, precum Cluj-Napoca, Timișora și Brașov. Potrivit CBRE, având în vedere creșterea competiției pe piața muncii, unele dintre aceste companii au început să se extindă și în orașe din eșalonul doi ca mărime, cum ar fi Târgu Mureș, Ploiești, Galați sau chiar și în Suceava sau Târgu Jiu.

Sectoarele BPO și ITO (servicii externalizate de IT) au cei mai mulți angajați din tot segmentul de outsourcing din România, fiecare cumulând câte  22-23.000 de persoane.

În general un centru de outsourcing are în medie 320 de angajați, în timp ce într-unul de BPO lucrează aproape 500 de persoane și unul de ITO angajează circa 270 de salariați.

Dezvoltarea acestui sector a fost favorizată de doi factori, respectiv numărul mare de absolvenți specializați, peste 20.000 pe an și numărul și valoarea facilităților fiscale pe care Guvernul le acordă industriei IT.

”Volumul de business generat de serviciile de externalizare a crescut cu 40% în ultimii 4 ani și previziunile arată că avansul nu va încetini în viitor. Dacă avem în vedere centrele de servicii centralizate (shared service centres), creșterea este și mai mare – numărul acestora practic triplându-se în ultimii 4 ani”, se menționează în studiu.

CBRE estimează că numărul, mărimea și complexitatea serviciilor oferite de companiile de outsourcing vor crește substanțial. De asemenea, va crește numărul companiilor care își vor stabili centrele de servicii centralizate (SSC) regionale și globale în România și că toți marii jucători de pe piața serviciilor externalizate își vor extinde atât spațiile de birouri cât și numărul angajaților.

viewscnt
Afla mai multe despre
outsourcing
studiu
cbre
angajati
it
birouri