Bruxelles-ul va aloca 132 de milioane de euro pentru a promova produse agroalimentare în UE și în întreaga lume

Bruxelles-ul va aloca 132 de milioane de euro pentru a promova produse agroalimentare în UE și în întreaga lume
scris 13 dec 2024

Comisia Europeană a anunțat că, în 2025, va aloca 132 de milioane de euro pentru cofinanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare durabile și de înaltă calitate din UE pe piața internă și la nivel mondial, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2025, adoptat vineri de Comisia Europeană, este conceput pentru a dezvolta noi oportunități de piață pentru fermierii din UE și pentru industria alimentară mai largă din UE, precum și pentru a-i ajuta să își securizeze întreprinderile existente. Prioritățile sale țin seama de obiectivele generale privind durabilitatea și competitivitatea, precum și securitatea alimentară, prezentate în Orientările politice pentru Comisie pentru perioada 2024-2029.

Urmărește-ne și pe Google News
CITEȘTE ȘI 129 de companii aeriene sunt interzise în spațiul aerian al UE

"Produsele și patrimoniul nostru culinar sunt renumite în întreaga lume, și pe bună dreptate. Sunt încântat că putem continua să le promovăm anul viitor cu un buget în valoare de 132 de milioane euro. Putem fi mândri de modul în care producem alimente aici, în UE. "Enjoy, it's from Europe" este marca noastră și trebuie să ne asigurăm că este recunoscută și înțeleasă în întreaga lume, pentru a obține cea mai bună valoare pentru fermierii și producătorii noștri", a declarat comisarul pentru Agricultură, Christophe Hansen, citat în comunicat.

Programul de lucru pentru 2025 identifică regiunile și țările cu un potențial ridicat de creștere din afara UE ca principale piețe-țintă de promovare. Acestea includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord. Regatul Unit rămâne una dintre principalele piețe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile agroalimentare ale UE, scrie Agerpres.

Sumele disponibile pentru programele care urmează să fie selectate în 2025 sunt împărțite între promovarea în țările din afara UE și pe piața internă a UE, cu 63,4 milioane euro și, respectiv, 58,6 milioane euro.

Bugetul pentru piața internă a UE este distribuit după cum urmează: 17,1 milioane de euro pentru măsuri de informare și promovare axate pe sistemele de calitate ale UE, în special indicațiile geografice; 28,8 milioane de euro pentru programe care vizează creșterea gradului de sensibilizare și de recunoaștere sau produselor cultivate ecologic și durabil, inclusiv cu standarde mai ridicate în materie de bunăstare a animalelor; 12,7 milioane euro pentru a stimula consumul de fructe și legume proaspete în contextul unei alimentații echilibrate.

O sumă suplimentară de 10 milioane euro este rezervată pentru acțiuni în cazul unor perturbări grave ale pieței, al pierderii încrederii consumatorilor sau al altor probleme. Acest buget este realocat programelor din țări terțe dacă nu este utilizat.

Companiile de distribuție ale grupului PPC fuzionează sub denumirea Rețele Electrice România CITEȘTE ȘI Companiile de distribuție ale grupului PPC fuzionează sub denumirea Rețele Electrice România

Programul de lucru prevede, de asemenea, o serie de inițiative care urmează să fie conduse direct de Comisia Europeană. Astfel de activități includ campanii de promovare și informare în țări terțe, participarea la până la cinci mari târguri comerciale internaționale agroalimentare, organizarea de misiuni la nivel înalt cu delegații de afaceri în țări terțe și elaborarea de manuale privind intrarea pe piață pentru exportatori.

Adoptarea programului de lucru pentru 2025 marchează, de asemenea, 10 ani de politică de promovare a UE. În această perioadă, Comisia Europeană a cofinanțat în total peste 600 de campanii cu semnătura lor comună - "Enjoy, it's from Europe" - sprijinind reputația produselor agroalimentare din UE în Uniune și în întreaga lume. 

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeană
produse agroalimentare