Perioada de depunere a ofertelor la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru cumpărarea a 400 de autobuze urbane Euro 6 s-a încheiat vineri. Patru companii au depus oferte, câștigătorul urmând să fie stabilit în termen de 25 de zile. Licitația inițială, unde au depus oferte 15 companii, a fost lansată în 3 iulie, valoarea estimată a contractului fiind de peste 510 milioane de lei, însă oferta a fost anulată automat de SEAP din cauza unor "disfuncționalități tehnice", așa cum a anunțat ulterior PMB. Primăria arăta atunci că a notificat SEAP de prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, însă acesta nu a fost actualizat pe site din cauza "zilelor libere de Sf. Maria".
Perioada de depunere a ofertelor s-a închiat la ora 16.00, iar companiile care au depus oferte pentru achiziționarea celor 400 de autobuze sunt KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S, MAN TRUCK&BUS AG, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL și OTOKAR EUROPE, arată news.ro.
Potrivit municipalității, oferta câștigătoare va fi stabilită în termen de 25 de zile de la data limită de depunere a ofertelor, în confomitate cu legea 99/2016 privind achizițiile sectoriale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Sper ca după ce comisia de evaluare va analiza, în termenul prevăzut de lege, ofertele depuse, să putem avea un câștigător al acestei licitații, să nu mai existe contestații nefondate, așa cum s-a întâmplat la procedura anterioară, care, așa cum a certificat Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), a fost întârziată absolut nejustificat. Mulțumesc pe această cale Guvernului care va sprijini îmbunătățirea pachetului de legi privind achizițiile publice, astfel încât proiecte naționale sau locale de maximă importanță pentru cetățeni să nu mai fie blocate”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Licitația a fost inițial suspendată ca urmare a contestațiilor depuse la CNSC, procedura fiind reluată în noiembrie.
Conform Primăriei Generale, au fost depuse 31 de solicitări de clarificări, 14 notificări prealabile și 10 contestații.
CNSC a conexat toate contestațiile depuse în cadrul acestei proceduri și în data de 24 octombrie a emis o decizie, prin care a respins ca nefondate, în totalitate, un număr de 5 contestații, a respins ca inadmisibilă o contestație și a admis în parte 4 contestații.
Astfel, din 92 de aspecte contestate, CNSC a dispus remedierea a 5 aspecte, astfel că, potrivit PMB, 94,5% din aspectele contestate au fost respinse.
Licitația pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, cu grad redus de poluare, a fost lansată în 3 iulie, valoarea estimată a contractului fiind de peste 510 milioane de lei. Primăria Capitalei anunța, însă, în 17 august că va relua licitația privind cumpărarea unui număr de 400 de noi autobuze pentru transportul public, pentru că oferta inițială a fost anulată automat de SEAP, din cauza unor "disfuncționalități tehnice". Primăria arăta că a notificat SEAP de prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, însă acesta nu a fost actualizat pe site din cauza "zilelor libere de Sf. Maria".
CITEȘTE ȘI VIDEO Președintele CA al RATB a demisionat, iar conducerea Direcției de Achiziții a fost demisă după ce un tramvai a luat focMunicipalitatea a spus atunci că în 8 august a publicat în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunț de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august, ora 16:00, dar, cu toate acestea, SEAP a înștiințat PMB că licitația a fost anulată automat încă din data de 14 august deoarece, "în afara de publicarea pe site a anunțului de prelungire a termenului, era necesară și o operațiune manuală de modificare a datei limită de depunere". PMB a explicat că instrucțiunea nu se regăsește „clar explicată” în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autoritățile contractante și nu constituie o etapă obligatorie în derularea operațiunilor de publicare a anunțurilor.
La licitația inițială, au depus oferte 15 companii: SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI`S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG.
Ultimul set de autobuze a fost furnizat RATB de către Mercedes.
Conform caietului de sarcini, cele 400 de autobuze trebuie să aibă podea total coborâtă, 320 dintre acestea fiind din gama de 12 metri lungime, având trei uși duble, 50 de autobuze din gama de 10 metri lungime, cu două uși duble și 30 de autobuze din gama de 18 metri cu patru uși duble.
CITEȘTE ȘI Piața auto din Germania: Dacia, depășită doar de Tesla la ritmul de creștere. Cota de piață a mărcii românești crește și în Franța și ItaliaNoile mijloace de transport în comun vor fi dotate cu un sistem performant de încălzire, ventilație și aer condiționat, un sistem wi-fi de conectare gratuită și sisteme de informare a călătorilor. Noile autobuze vor beneficia și de facilități pentru persoanele cu dizabilități, precum rampă mecanică pentru persoanele care se deplasează cu cărucior și difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilități de vedere.
O altă facilitate importantă pe care o vor avea noile mijloace de transport în comun va fi un sistem de comunicare performant, conectat în timp real cu instituțiile de intervenție, Salvare, Pompieri, Jandarmerie, pentru un timp de reacție foarte scurt în cazul unor incidente, dar și comunicarea cu dispeceratul pentru transmiterea datelor legate de comerțul electronic de titluri de călătorie.
Autobuzele vor fi dotate și cu sisteme de supraveghere video.
Mijloacele de transport în comun trebuie să fie fabricate de același producător, trebuie să fie omologate de către Registrul Auto Român, iar ofertantul trebuie să pună la dispoziție polița RCA pentru toate, valabilă cel puțin șase luni.