UPDATE ora 16.32 Ford a anunțat oficial numirea lui Jim Hackett în poziția de CEO, ca urmare a retragerii lui Mark Fields. Prioritățile asumate de noul șef, alături de președintele Bill Ford Jr. vor fi „îmbunătățirea execuției operaționale, modernizarea businessului și transformarea companiei pentru a se confrunta cu provocările viitorului”.
Alte persoane au fost numite în poziții cheie, în subordinea lui Hackett. Jim Farley, actualul șef al Ford of Europe, va fi vicepreședinte Ford și președinte pentru Piețe Globale, Joe Hinrichs va fi vicepreședinte al companiei și președinte pentru Operațiuni Globale și Marcy Klevorn – vicepreședinte și președinte pentru Mobilitate.
De asemenea, Mark Truby este noul șef la Comunicare, în poziția de vicepreședinte. Jim Farley va coordona, de asemenea și strategiile și dezvoltarea modelului de business pentru vehicule electrice și autonome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Știrea inițială:
Ford Motor Company urmează să anunțe despărțirea de actualul CEO, Mark Fields, acesta fiind înlocuit cu James Hackett, fost director al Ford și angajat anul trecut la divizia Smart Mobility.
Mark Fields, CEO Ford Motor, va părăsi poziția de CEO după numai trei ani de activitate, după cum relatează presa americană, care citează surse din cadrul acționarilor companiei. Ford a refuzat să comenteze informația.
Noul șef va fi James Hackett, care a venit în companie în urmă cu un an pentru a conduce divizia Ford Smart Mobility, care se ocupă cu dezvoltarea proiectelor legate de automobilul autonom. Anterior, Hackett a condus compania de mobilier Steelcase.
CITEȘTE ȘI Germanii de la ZF Friedrichshafen preiau divizia auto a furnizorului de servicii de inginerie BeeSpeed, din TimișoaraMark Fields l-a înlocuit pe Alan Mulally în 2014 și a reușit să obțină în 2016 un nivel record al profitului. Cu toate acestea, informațiile neoficiale vorbesc despre o nemulțumire a investitorilor, dar și a președintelui companiei, Bill Ford, atât față de modul în care se derulează investițiile în automobilul viitorului, cât și față de felul în care este percepută compania pe piață. Acest din urmă aspect se traduce printr-o scădere a acțiunilor în ultimul an, care a condus, printre altele, la o valoare de piață mult mai mică decât cea a Tesla. Nu în ultimul rând, anunțul lui Fields potrivit căruia profiturile companiei vor scădea anul viitor, a nemulțumit. În urmă cu câteva zile, Ford a anunțat că va concedia nu mai puțin de 1400 de angajați, pentru a reduce costurile.
Misiunea noului CEO va fi, se pare, aceea de a dezvolta mai mult segmentul de vehicule inteligente, sector în care Ford a investit deja sume mari și de la care așteaptă rezultate.
Situația de la Ford survine într-un moment în care întreaga industrie auto americană se confruntă cu tensiuni și probleme, atât pe piața internă, cât și din punct de vedere al evoluției globale. GM trece printr-o perioadă de restructurare a activităților, CEO-ul Mary Bara fiind sub presiuna acționarilor, iar Fiat Chrysler se confruntă cu o posibilă acțiune din partea autorităților din cauza problemelor cu emisiile.