Aurelian Marin, fost președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, vrea să atragă în acest an în pădurea Comorova din Neptun în jur de 1.500 de corporatiști. Nu le-a pus gând rău, ba dimpotrivă; vrea să îi ajute să se destrezese în parcul de aventură Paradis Land pe care l-a deschis în primăvara anului trecut.
Proprietar al Paradis Vacanțe de Vis, una dintre cele mai mari agenții de turism specializate în turismul de litoral, Aurelian Marin a constatat că turiștilor care merg la mare le lipsește cel mai mult distracția. Dacă nu-ți place sau te-ai plictisit să stai la plajă, prea multe nu sunt de făcut, mai ales în sudul litoralului. Ca să rupă puțin monotonia în zonă, fostul șef al ANAT a deschis în martie, anul trecut, pe două hectare de pădure, singurul parc de aventură de pe litoral.
În pădurea Comorova au fost amenajate un traseu de tiroliene, 14 trasee de cățărare de diferite dificultăți, un panou de cățărare cu 12 trasee de diverse grade de dificultate, facilități pentru tir cu arcul, sărituri de la înălțime și altele, cărora li se adaugă și un minirestaurant. "Targetul nostru sunt copiii și tineretul. Anul trecut am avut 30.000 de clienți plătitori, iar în acest an ne-am propus 35.000", a declarat Marin pentru Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din această vară, însă, el și-a propus să extindă clientela parcului și să atragă și team-building-uri. Deja au venit companii mari, printre care Vodafone și Lidl. "Corporatiștilor cel mai mult le plac jocurile pe echipe, unde timp de câteva ore uită de tot", spune proprietarul parcului. Programul unei companii care își aduce angajații la relaxare se întinde pe parcursul a 5-6 ore, îmbinând partea de jocuri clasice prin copaci cu programe speciale de team-building pentru ei, adaptate pentru jocuri de echipă. Există o a treia parte care ține de socializare, pizza, cafea etc. "Am avut programe în care le-am adus mâncarea acolo, cu catering etc. Am avut și situații în care am închis total parcul pentru partenerii noștri", a adăugat Aurelian Marin.
Spre deosebire de turiștii de relaxare, care sunt dependenți de vreme și renunță la distracția în natură dacă plouă sau bate vântul mai tare, corporatiștii sunt clienți mai greu de dat înapoi. "Noi suntem dependenți de vreme, dacă bate vântul prea tare sau plouă, nu ne putem face treaba, nu ne vin clienții. Dar companiile, odată ce au programat un team-building, renunță mai greu", a explicat șeful ANAT.
Așadar, dacă în metroul de Pipera mai mulți tineri îmbrăcați la costum strănută și își sterg nasurile înroșite, nu e motiv de panică. S-ar putea să nu fie o epidemie de gripă, ci doar câțiva corporatiști care în weekend-ul ploios ce tocmai a trecut și-au întârit coeziunea echipei pe undeva, prin copaci.