Diferența dintre succesul pe care-l au în fața turiștilor străini resorturile din Antalya și lipsa de atractivitate a stațiunilor românești este explicată de un turoperator turc: pentru un dolar, hotelierii turci fac orice pentru dolarul turistului, pe când în România ospătarul vine, lasă paharul și plecă fără ca măcar să zâmbească.
Deși este o țară frumoasă, România nu are servicii cu care să atragă turiștii străini, care, în general, au umblat prin lume și au pretenția să fie tratați cu atenție, a explicat pentru Profit.ro Hamit Gazez, un cetățean turc care, cu ani în urmă, și-a deschis în România agenția Rezeda Tours, devenită unul dintre cei mai mari turoperatori din țară pe destinația Turcia.
"Credeți-mă, România e o țară foarte frumoasă: aveți munte, aveți mare, aveți păduri... Dar vă lipsesc serviciile. Noi, în Turcia, avem o expresie: <<pentru un dolar, pupăm și în fund turistului. În România, însă, ospătarul vine la masă, lasă paharul și pleacă, fără să spună nimic. Serviciile trebuie să se ridice neapărat", crede acesta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Turoperatorul turc spune că, în primul rând, românii care lucrează în turism trebuie să învețe să zâmbească, dar ei nu fac asta. În plus, turismului îi trebuie oameni "de meserie".
"Am fost invitat la ASE, la Facultatea de Turism, și copiii stăteau în bănci ca niște roboți. Ce am zis: <<Copii, vreți să câștigați bani?>> Atunci au deschis ochii. Așa trebuie să faceți. Orice meserie pentru ce o facem? Pentru bani. Cine a mers afară și a lucrat în străinătate știe să facă turism", a completat el.
România a avut anul trecut în jur de două milioane de turiști străini, de peste zece ori mai puțini decât Turcia. Ca o confirmare a celor spuse de Gazez, după problemele de securitate pe care le-a avut Turcia în ultimii ani, doar un număr nesemnificativ de români au renunțat la vacanțele în Antalya pentru a-și petrece concediul pe litoralul românesc.