Unul din cele mai importante proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării, FAST Danube, a primit Acord de Mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun Româno – Bulgar al Dunării – FAST DANUBE”, este amplasat între Porțile de Fier II și Chiciu – Silistra (între km. 863 și km. 375) pe județele Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Călărași.
Proiectul include lucrări de dragare, construcția unor structuri de regularizare a fluviului, în interiorul acestuia și lucrări de stabilizare a malurilor, al căror scop este de a reduce rata sedimentării viitoare în zona șenalului, ca urmare a proceselor de transport al sedimentelor după lucrările inițiale de dragare capitală..
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezența ministrului Mircea Fechet, Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, a semnat astăzi acordul de mediu pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun Româno – Bulgar al Dunării – FAST DANUBE”.
”Ne dorim ca acest proiect menit să îmbunătățească navigația pe Dunărea de Jos, între Porțile de Fier II și Chiciu-Silistra, inclus în lista de proiecte din Master Planul General de Transport al României 2014-2030, să respecte toate condițiile prevăzute de specialiștii din cadrul ANPM. Suntem convinși că punerea în aplicare a acestora va diminua la maxim impactul asupra habitatelor și a speciilor protejate în siturile Natura 2000, ce fac obiectul acestui document” a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet.
Documentul, care prevede condițiile în care va putea fi derulat acest proiect menit să îmbunătățească navigația pe Dunărea de Jos, între Porțile de Fier II și Chiciu-Silistra, întocmit de specialiștii Direcției Conservarea Naturii, Biodiversitate și Direcției Controlul Poluării și Reglementări, din cadrul ANPM, a fost semnat de către Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele instituției, la sediul Ministerul Mediului - România, în prezența Ministrului Mediului, Mircea Fechet și a Vicepreședintelui ANPM, Eugen Ioan Cozma.
FAST Danube se va desfășura pe teritoriile județelor Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu și Călărași, fiind inclus în lista de proiecte din Master Planul General de Transport al României 2014-2030.
CITEȘTE ȘI Pașaportul simplu temporar nu va mai fi eliberat din rațiuni exclusiv turistice”Proiectul include lucrări de dragare, construcția unor structuri de regularizare a fluviului, în interiorul acestuia și lucrări de stabilizare a malurilor, al căror scop este de a reduce rata sedimentării viitoare în zona șenalului, ca urmare a proceselor de transport al sedimentelor după lucrările inițiale de dragare capitală”, precizează ANPM.
Lungimea totală a tronsonului pe care vor fi executate aceste lucrări este de 488 de kilometri (între km 845,5 și km 375), exclusiv de-a lungul sectorului româno-bulgar, în zona a 12 puncte critice, cum sunt denumite acestea în proiect, șase din acestea pe sectorul românesc și șase pe cel bulgar. Cele 12 puncte critice - Gârla Mare, Salcia, Bogdan-Secian, Dobrina, Corabia, Vardim, Iantra, Batin, Kosui, Bechet, Belene și Popina – se intersectează cu 22 de situri Natura 2000, 15 arii de protecție specială avifaunistică și șapte situri de importanță comunitară/ zone de conservare specială.
CITEȘTE ȘI Toți cei 28 de acuzați în dosarul de evaziune fiscală Panama Papers - achitați„Evaluarea adecvată a concluzionat că toate tipurile de intervenții din cadrul proiectuluiu, inclusiv dragarea, pot avea un impact semnificativ aasupra componentelor biodiversității de interes comunitar, de aceea, specialiștii noștri în domeniul Biodiversității au propus măsuri de protecție și un program detaliat de monitorizare în patru etape, care pot asigura un nivel nesemnificativ al impactului rezidual pentru toate habitatele și speciile protejate, din siturile Natura 2000 analizate”, a subliniat Președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru.
Conform Acordului de Mediu, perioada de implementare a proiectului FAST Danube este de aproximativ șapte ani, din care doi ani sunt pentru lucrări de dragare și construcție, iar pe toată durata desfășurării acestuia vor avea loc activități de monitorizare a efectelor structurilor construite asupra mediuluiși a condițiilor hidromorfologice.
În urmă cu doi ani a fost anunțat că Bulgaria și România vor căuta finanțare din partea UE pentru a asigura condiții normale de navigație pe Dunăre în mai multe zile din an și pentru a permite navelor cu o capacitate de transport mai mare să utilizeze calea navigabilă.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadăFast Danube este un proiect multianual finanțat în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei. Proiectul beneficiază de o finanțare de 85% din partea UE și de 15% de la bugetul de stat. Partenerii proiectului sunt administrațiile căilor navigabile din România și Bulgaria - Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați și Agenția Executivă pentru Explorarea și Întreținerea Dunării din Ruse. Bugetul total al proiectului este de 5.252.000 de euro.