Renault neagă că ar folosi dispozitive ilegale pe mașinile sale. Ancheta autorității antifraudă arată contrariul, susține ziarul Liberation

Renault neagă că ar folosi dispozitive ilegale pe mașinile sale. Ancheta autorității antifraudă arată contrariul, susține ziarul Liberation
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 15 mar 2017

Proprietarul Dacia, compania franceză Renault, a negat miercuri că ar folosi un dispozitiv ilegal pe mașinile sale menit să manipuleze rezultatele testelor de mediu, după ce publicația locală Liberation a prezentat detalii dintr-un raport al autorității antifraudă cu privire la emisiile de noxe emise de mașinile Renault.

Potrivit Liberation, Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF) din Franța a constatat, în timpul unei investigații proprii, că emisiile de oxizi de azot (NOx) ale modelelor Renault Captur și Clio IV depășesc cu peste 300% nivelul maxim admis, scrie Associated Press.

Urmărește-ne și pe Google News

Ancheta DGCCRF arată că Renault “a implementat o strategie în vederea distorsionării rezultatelor testelor antipoluare”. Autoritatea antifraudă suspectează compania auto de utilizarea unui dispozitiv ilegal “care alterează funcționarea motorului“ pentru a reduce emisiile de gaze toxice, conform documentului consultat de Liberation.

Procuratura germană a percheziționat sediile Volkswagen și Audi în legătură cu scandalul emisiilor CITEȘTE ȘI Procuratura germană a percheziționat sediile Volkswagen și Audi în legătură cu scandalul emisiilor

Acțiunile Renault s-au depreciat cu până la 4,7% după publicarea informațiilor. În jurul orei 18:20 (ora României), titlurile companiei erau în scădere cu 2,5%, la 83,16 euro/unitate.

DGCCRF a înaintat procurorilor rezultatele investigației în noiembrie anul trecut. În ianuarie 2017, procuratura din Paris a anunțat lansarea unei anchete judiciare împotriva Renault, proprietarul Dacia fiind suspectat că ar fi înșelat testele antipoluare în cazul unor modele diesel.

Într-un comunicat emis astăzi, Renault spune că nu poate comenta pe marginea unei investigații aflate în desfăsurare și, în condițiile în care nu are acces la raportul menționat de Liberation, nu poate confirma sau infirma informațiile. Constructorul auto a reiterat că nu folosește dispozitive ilegale care ar putea afecta rezultatele testelor antipoluare, precizând că mașinile sale respectă normele franceze și europene.

Iohnnis a promulgat legea care instituie “comitetul înțelepților”, după reexaminare. Apar modificări importante CITEȘTE ȘI Iohnnis a promulgat legea care instituie “comitetul înțelepților”, după reexaminare. Apar modificări importante

Tot astăzi, procuratura din Germania a efectuat percheziții la sediul central al grupului Volkswagen din Wolfsburg, la cele mai mari două fabrici ale diviziei Audi, precum și la alte unități ale acesteia, în legătură cu manipularea emisiilor în timpul testelor de poluare.

Potrivit procuraturii din Munchen, investigația se referă la vânzarea a circa 80.000 de automobile diesel Audi în Statele Unite, în perioada 2009-2015, existând suspiciuni că acestea au fost prevăzute cu dispozitive care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor. Vânzările de pe piețele europene nu fac parte din investigație, se arată într-un comunicat al procuraturii.

Volkswagen a admis public că a manipulat testele de mediu în cazul a peste 11 milioane de automobile vândute într-un interval de șapte ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
emisii
antipoluare
manipulare
ancheta
investigatie