Rămas fără bani, turismul românesc îi face curte lui Google

Rămas fără bani, turismul românesc îi face curte lui Google
scris 18 mai 2016

Cu un buget de doar 2 milioane de euro pe an pentru promovare, bani care nu ajung nici măcar pentru o biată gală de box, turismul românesc încearcă să se strecoare la masa bogaților, dar să nu plătească mâncarea și băutura. Așa a ajuns Autoritatea Națională pentru Turism să pună ochii pe Google, cu care va semna joi un parteneriat prin care vor încerca să pună România pe harta turismului mondial.

Președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Anca Nedea, a luat drumul Croației, ca să participe la evenimentul Think with Google, unde va semna joi cu reprezentanții gigantului american un protocol de colaborare pentru care, așa cum îi place mai nou turismului românesc, nu va trebui să plătească niciun leu.

Urmărește-ne și pe Google News

Google, spune Nedea, dezvoltă foarte multe proiecte care au legătură cu promovarea destinațiilor turistice, inclusiv cele prin care transmit live din diverse obiective. Google va sprijini ANT în primul rând cu informații, pentru că în afară de bani, ce-i lipsește cel mai tare turismului românesc sunt statisticile și datele concrete. Turismul românesc, după 26 de ani de la Revoluție, nu știe exact de unde vine și către ce se îndreaptă, iar deciziile despre piețe țintă, priorități și strategii le-a luat fiecare șef al turismului după cum l-au mânat instinctul, interesele sau consilierii nepregătiți din jur.

Nedea, ANT: Industria turismului suferă că nu avem o statistică reală CITEȘTE ȘI Nedea, ANT: Industria turismului suferă că nu avem o statistică reală

"Ei ne sprijină cu informații despre cine caută România - un lucru foarte important, ce fel de turiști, cine, din ce țări, de ce, ce cuvinte asociază cu România. Dracula, balneo, Delta?", explică șefa Autorității Naționale pentru Turism. ANT va încerca, în schimb, pentru că are contacte cu asociații din toate regiunile țării, să ajute Google să pună pe hartă, la propriu, pe Google Maps, tot mai multe obiective valoroase din România, dar mai puțin cunoscute.  "Sunt destinații unde nu ajunge oricine cu ușurință și despre care nu știe multă lume. De exemplu, la Brăila se reface teatrul Maria Filotti, care va deveni o atracție turistică importantă. Nici Balta Mică a Brăilei, o minideltă, nu este cunoscută, ca să nu mai spunem că nici Delta Dunării nu e pusă în detaliu pe hartă, iar acestea sunt doar câteva exemple", a mai spus Nedea.

Anca Nedea declara în decembrie pentru Profit.ro că turismul românesc a pierdut oportunitatea de a se promova outdoor în 11 țări, printre care Turcia, Spania, Israel, Franța sau Italia, pentru că proiectele prin care se urmărea să se atragă circa 7,7 milioane de euro, cu TVA inclus, pentru aceste campanii  au fost respinse.

În intervalul 2014-2015, ANT a depus mai multe proiecte pentru promovarea outdoor pe piețele din Turcia, Spania, Republica Moldova, Polonia și Israel, plus  un proiect comun pentru Germania, Austria, Franța, Italia și Marea Britanie. Valoarea eligibilă a proiectelor pentru care Autoritatea a încercat să atragă fonduri europene era de 7,7 milioane de euro. "Proiectele au fost realizate la timp, însă din cauza procedurilor birocratice greoaie nu s-au respectat niște termene și atunci s-au pierdut. Dar toate detaliile le voi avea când se va finaliza auditul pe care l-am cerut", a mai spus șefa ANT.

România nu se va mai întâlni prea curând cu o astfel de oportunitate, pentru că de la 1 ianuarie 2016 nu mai sunt disponibile fonduri europene pentru promovarea turistică, iar tot ce se face este fi cu bani de la buget
 

viewscnt
Afla mai multe despre
google
romania
turism
parteneriat