Gigantul american Lime, un serviciu care permite închirierea de trotinete și biciclete electrice, revine de astăzi pe străzile României, în contextul relaxării interdicțiilor, a anunțat la Profit TV Luca Mateescu, Operations Manager Lime Romania. Bucureștiul se numără astfel printre primele orașe din lume unde Lime reia acum operațiunile. Înainte de a suspenda operațiunile din cauza COVID-19, Lime a înregistrat circa 1 milion de călătorii în Capitală.
Acum, în prima etapă, pe piața locală sunt relansate circa 300 de trotinete, fiind încă analizată cererea într-un context în care multe persoane vor continua să lucreze de acasă. Compania este pregătită să extindă flota înapoi la cel puțin 1.000 de trotinete, în funcție de cerere.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Directorul general CEC Bank: Față de criza din 2008-2009, sistemul bancar este matur și lichid. Avem o tihnă să găsim soluții pentru clienții noștriÎn mentenanță, trotinetele vor fi dezinfectate total, și persoanelor care folosesc trotinetele fiindu-le recomandat să aplice astfel de măsuri, prin utilizarea de mănuși sau dezinfectarea, la rândul lor, a ghidonului.
"Cred că această modalitate de transport vine foarte potrivit în acest moment. Este o modalitate în aer liber, care practic îți permite să respecți acest concept de distanțare socială", spune managerul Lime Romania la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
La acest moment, nivelul de trafic Lime este de circa 40%, dar în condiții de stare de urgență. Calculul companiei este însă că, pe termen mediu și lung, pierderile/suspendarea de profit rezultate în această perioadă vor fi contrabalansate prin folosirea tot mai extinsă a acestor trotinete.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Loredana Pădurean, Asia School of Business: Într-o criză, toți trebuie să ne comportăm ca și cum am fi un startup, să mergem înapoi la mentalitatea de junglă. Sfaturi pentru firme și autoritățiLa nivel global, pandemia a grăbit tendința de dezvoltare a acestui mijloc de transport, San Francisco și Los Angeles declarându-l infrastructură critică, Milano lansând construcția a 35 de kilometri de piste dedicate, iar Londra renunțând la ideea de a amâna pentru anul viitor un proiect de trotinete și hotărând să-l lanseze din iunie acest an. În același timp este simțită la nivel global o tendință de relaxare a reglementărilor sau cel puțin de reducere a tarifelor percepute operatorilor din domeniu.
"Ce urma să se întâmple în 2-3-5 ani se va întâmpla probabil în 1 an", spune managerul.
Pentru România, compania își păstrează intenția de extindere, la un moment dat, strategia sa globală fiind, în mod natural, de a opera în orașe mari. Deocamdată, pentru perioada imediată, piața este în analiză.
Diferențierea românilor
"România este o țară interesantă, în primul rând vedem o rată mai mică a utilizatorilor femei, de circa 15%, în condițiile în care global este aproape jumi-juma. Deci cumva există o reticență mai mare de încercare pe această latură, probabil din considerente de siguranță, noi având și o infrastructură mai slabă. Un alt lucru interesant este că în România e o penetrare mai mică de turism și am văzut și o tendință poate mai mare ca în estul Europei de a încheia abonamente săptămânale. România este o țară stabilă, lumea folosește trotinetele pentru ce are nevoie, avem și curse de 1 oră", explică directorul.
Lime, evaluat în vara anului 2018 la peste 10 miliarde de dolari, a intrat pe piața din România în primăvara anului trecut, cu o flotă de 1.000 trotinete electrice, amplasate la toate gurile de metrou, în zona adiacentă parcărilor publice, în toate parcurile și grădinile publice, lângă majoritatea teatrelor, muzeelor, bibliotecilor, ca și în zonele de promenadă.
Intrarea Lime în România a fost anunțată de Profit.ro în luna martie 2019.