Prima zi de școală le aduce vânzări de 2-3 ori mai mari tarabelor cu flori și creșteri de doar 20-30% florăriilor online, însă tendința este ca, de la an la an, copiii să le ducă profesorilor flori tot mai puține și mai ieftine, spune pentru Profit.ro Marius Dosinescu, directorul general al companiei FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România.
Prima zi de școală rămâne un motiv de bucurie pentru florării, cu toate că, de la an la an, vânzările sunt din ce în ce mai slabe, efect al comportamentului de consum al românilor. Veniți după vacanța de vară în care au cheltuit mulți bani și după cheltuielile generate de începerea școlii, tot mai mulți părinți lasă florile pe ultimul loc, arată Marius Dosinescu. Unii dintre ei renunță să le mai dea copiilor bani de flori pentru profesori, iar ceilalți au redus bugetul pentru aceste mici cadouri.
"Vânzările florăriilor sunt mai slabe, pentru că se diminuează bugetele părinților pentru profesori, iar cadourile sunt mai rare și mai ieftine. Părinții preferă să cumpere de ziua profesoarei un cadou mai deosebit, iar bugetul de flori este rămas în urmă, de genul 19-20 de lei pentru un buchețel care se găsește doar la tarabe sau cel mult 50 de lei pentru cei cu dare de mână", a mai spus directorul FlorideLux.
CITEȘTE ȘI FOTO Confirmare: Retailerul low-cost japonez cu cea mai rapidă expansiune, ajuns în 5 ani la afaceri de aproape 2 miliarde dolari datorită prețurilor reduse, a intrat în RomâniaCu toate acestea, vânzările în prima zi de școală a unei florării online cresc cu 20% față de o zi de luni obișnuită, dar pentru că oamenii vor flori ieftine și aleg tarabele, în general pe cele aflate în aproprierea școlilor, vânzările acestora au crescut și de trei ori pe 10 septembrie. Dosinescu spune că, în urmă cu trei ani, românii alegeau de la tarabă sau din online flori cu 50% mai scumpe decât în prezent.
Un alt trend este că românii încep să cumpere flori și din benzinării, iar FlurideLux a constatat acest lucru din experiența proprie, pentru că are vitrine în benzinăriile OMV. "Astăzi am făcut de trei ori aprovizionare, față de o zi normală, când aprovizionăm odată la două zile", arată directorul firmei.
Cele mai căutate flori în această perioadă sunt crizantemele și margaretele, dar s-au vândut foarte bine și buchetele care conțineau floarea soarelui.
CITEȘTE ȘI FOTO Fiscul alertează: SMS-uri sunt trimise fraudulos în numele nostruDosinescu spune că, în această perioadă, se cumpără 90% din flori offline și 10% online, iar într-o zi obișnuită vânzârile online ocupă 20% din total.
Românii aleg în prima zi de școală să cumpere și mai mult offline datorită prețului mai mic al buchetului. În online, cele mai multe comenzi sunt lansate seara, ziua de 9 septembrie 2018 fiind mai aglomerată decât o duminică obișnuită.
CITEȘTE ȘI FOTO Viitorul Super-Duster va avea o denumire specială, din limba latină. Când va fi lansată versiunea mai luxoasă a lui Duster"E o tendință să nu li se mai dea cadouri în flori profesorilor sau, dacă li se fac cadouri, acestea să fie bunuri de folosință îndelungată sau plante la ghiveci", a mai spus directorul FlorideLux.
Grupul FlorideLux are o experiență de peste 15 ani de zile în industria de flori și cadouri. Din portofoliul FlorideLux fac parte website-urile www.floridelux.ro - florărie online cu peste 5.000 de buchete și aranjamente florale și livrare gratuită în peste 12.000 de localități din România, dar și oriunde în lume; www.cosuridelux.ro - magazine online de cosuri cadou premium, elegante și speciale, pentru cadouri corporate și personale de neuitat; www.brazidecraciun.ro - magazine de brazi cu livrare la domiciliu, brazi artificiali, brazi naturali tăiați și brazi în ghiveci; www.coroane.ro - magazine online de coroane funerare, jerbe funerare și alte accesorii, cu livrare gratuită în peste 12.000 de localități din România.