Pregătiri pentru Revelion. City Grill: Românului îi place mâncarea multă, sarmale, mici, drob, tobă și șorici; nu preferă foarte des mâncăruri fine, pentru că porțiile sunt mai mici

Pregătiri pentru Revelion. City Grill: Românului îi place mâncarea multă, sarmale, mici, drob, tobă și șorici; nu preferă foarte des mâncăruri fine, pentru că porțiile sunt mai mici
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 31 dec 2018

Românului îi place mâncarea multă, în special cea românească, cum ar fi sarmale, mici, drob sau platouri cu tobă și cu șorici, și nu mănâncă foarte des "fine dining", fiindcă porțiile sunt mai mici, relatează, pentru Profit.ro, Dan Țonescu, Corporate Chef al lanțului de restaurante City Grill. Doar la ocazii speciale, când vor să impresioneze, românii caută preparate fine.

Ca în orice cultură, bucătăria tradițională este "preferata publicului", mâncărurile-vedetă din restaurantele City Grill fiind sarmalele, borșul de cocoș, ciolanul de porc cu varză, pulpele de rață pe varză și micii. Mâncatul "în oraș" este pe un trend ascendent, ceea ce poate fi observat din creșterea numărului celor care servesc masa în oraș, a frecvenței sau a sumelor cheltuite, aspecte coroborate cu o îmbunătățire la nivel de atitudine.

Urmărește-ne și pe Google News

Există o deschidere mai mare spre consumul la restaurante, se manifestă opinii favorabile legate de calitatea și mai ales diversitatea mâncării, crește interesul pentru experimentare.

O altă direcție este tendința adoptării unui stil de viață sănătos. Se observă semne ale unor noi repere pe axa alimentație-sport-echilibru personal, cu o atenție sporită pentru ce și când se mânancă sau bea, pentru mișcare regulată, pentru echilibru între viața profesională și personală, pentru acumulare materială versus experiențe, potrivit studiilor City Grill. Evoluția vine în contextul creșterii veniturilor disponibile și al diversificării ofertelor, atât din HoReCa, cât și în rândul altor jucători din spațiul economic, precum retailerii, brandurile alimentare, centrele medicale și sportive etc.

Petrecerile de Revelion din București atrag tot mai mulți turiști străini pentru că durează până în zori, în timp ce în unele capitale se încheie imediat după miezul nopții CITEȘTE ȘI Petrecerile de Revelion din București atrag tot mai mulți turiști străini pentru că durează până în zori, în timp ce în unele capitale se încheie imediat după miezul nopții

Deși în general nu țin diete sau regimuri, consumatorii au tendința să aprecieze că sunt mai interesați în ultima perioadă de alimentația sănătoasă, manifestând totodată o atenție sporită actului de consum alimentar. Per ansamblu, femeile sunt mai atente la ceea ce mănâncă. Persoanele în vârstă de peste 50 ani declară că evită prăjelile, carbohidrații și zaharurile, într-o măsură mai mare în raport cu celelalte categorii de vârstă.

Studiile arată de asemenea că se mănâncă în oraș atât în timpul săptămânii, cât și în weekenduri. Pentru weekend, cina capătă o importanță mai mare, fiind mai des întâlnită în comportamentele uzuale.

Mâncarea tradițională românească este genul principal, preferat și consumat de bucureșteni, urmată de bucătăria italienească. În plus, pizza este felul de mâncare cel mai mult consumat în oraș. Mâncarea ușoară, de tip mediteraneean, cu accent pe salate, pește sau lipsa de carne, reprezintă o zonă cu atractivitate crescută pentru segmentul feminin. Cea mai consumată băutură este limonada.

Restaurantele City Grill au, în medie, 13.000 de clienți pe zi, iar 70% dintre ei preferă restaurantele din lanț cu specific românesc.

FOTO La 20 de ani, brandul italian de lux Elisabetta Franchi intră discret în România CITEȘTE ȘI FOTO La 20 de ani, brandul italian de lux Elisabetta Franchi intră discret în România

La Caru’ cu Bere, în Capitală, au fost disponibile 500 locuri de Revelion, care s-au epuizat din a doua jumătate a lunii octombrie. Trattoria Buongiono (Lido și Victoriei), Hanu’ Berarilor (Casa Soare) și Pescăruș au urmat în preferințele celor care doresc să petreacă Anul Nou în București. În aceste restaurante campaniile de sezon s-au încheiat în luna noiembrie, odată cu epuizarea ultimelor locuri disponibile pentru petrecere.

“Cea mai mare parte a promovării pachetelor de Revelion a fost făcută în mediul online. Am avut un procent semnificativ de clienți care au revenit, având experiența anilor trecuți, dar a contribuit la acest succes și faptul că rezervările s-au putut achita inclusiv cu punctele de fidelizare Out4Food. Pentru noi, ca business, aproximativ 10% din totalul vânzărilor din luna decembrie vin din pachetele de Revelion", spune pentru Profit.ro Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.

Potrivit acestuia, există un segment de clienți, de altfel în creștere, care nu doresc să meargă la o petrecere clasică de Revelion, dar nici să stea acasă nu vor. Nu vor ceva complicat, formal, dar își doresc ceva festiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
city grill
studiu
revelion