Dacia a anunțat rezultatele mărcii în 2017, atât pe piața internă, cât și pe piețele internaționale, cu un plus de 12 % față de anul trecut. Pentru prima dată, mașinile produse în România au avut o pondere de sub 50% în vânzările mărcii, în timp ce piața locală a coborât la 6,6% din totalul vânzărilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Marca românească Dacia, parte a grupului Renault și membră a Alianței Renault Nissan, a anunțat datele oficiale privind vânzările, cu un volum total de 655.235 de autovehicule livrate pe piețele internaționale pe care este prezentă sub brandul propriu. Cifrele nu includ mașinile din gama Logan care sunt vândute sub sigla Renault.
Datele consemnează o creștere a vânzărilor cu 12,2% față de anul trecut, în special datorită piețelor vest europene, unde Franța, Germania sau Italia au înregistrat vânzări record ale mașinilor Dacia.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Concentrare fără precedent pe piața RCA: doar două firme asigură peste 80% din mașiniDe remarcat că doar 313.883 vehicule Dacia vândute în 2017 au fost fabricate în România, adică aproape 48%, din vânzările mărcii, restul de 341.352 unități fiind produse în Maroc, cele mai multe, și o mică parte în Algeria. Este o premieră pentru Dacia, fiind primul an în care modelele Dacia fabricate în România sunt mai puține decât cele fabricate în alte țări.
Pe piața internă, Dacia a înregistrat un volum de 43.262 vehicule livrate, cu 11,3% față de anul trecut. Cota de piață a mărcii pe baza livrărilor a ajuns la 29%, însă situația este cu totul diferită pe baza înmatriculărilor. Potrivit datelor oficiale, au fost înmatriculate doar 29.974 autovehicule Dacia, în creștere cu 8,6% și o cotă de piață de 28,5%.
Datele oficiale transmise de Dacia mai subliniază o trăsătură a vânzărilor mărcii pe piața din România, în 2017. Acestea au reprezentat 47% din mașinile vândute în cadrul Programului Rabla, ceea ce arată că marca Dacia este dependentă la modul cel mai serios de acest program, iar dispariția lui ar afecta radical vânzările mărcii pe piața internă. „Reluat în 2017, programul Rabla și-a dovedit odată în plus eficacitatea”, spun cei de la Dacia referitor la acest program de subvenționare. Cei de la Dacia mai au un factor care, după cum se afirmă, influențează vânzările mărcii pe piața din România: importul de vehicule second-hand. „Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piața locală nu ar fi suferit în 2017 impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat anul trecut un record trist în domeniul înmatriculărilor de mașini uzate.” Cel mai probabil, cei de la Dacia estimează că românii care și-au cumpărat mașini rulate din import, ar fi ales un vehicul Dacia nou, dacă nu era eliminat timbrul de mediu.