Turismul românesc are atât de puțini investitori străini încât, dacă cineva ar vrea să-i strângă, ar încăpea toți într-un restaurant. Cei din Moldova ar ocupa, poate, o masă sau două de temerari care au îndrăznit să bage banii într-o zonă pe care statul nu o promovează mai deloc. Un german a mizat pe Slănic Moldova, unde a cumpărat și redeschis hotelul Perla, modernizat cu 8,5 milioane de euro.
Hotelul Perla, emblema stațiunii Slănic Moldova, cumpărat cu ani în urmă de un investitor local, a rămas închis în ultimul deceniu, după cum spune primarul orașului, Andrei Șerban. Cu un an și ceva în urmă, un german ajuns în stațiune l-a văzut, l-a cumpărat și s-a apucat să-l renoveze.
"Hotelul se va redeschide în a doua parte a lui mai, după o investiție de 8,5 milioane de euro", a declarat pentru Profit.ro Lucian Marinescu de la firma de consultanță hotelieră Trend Hospitality, cel care s-a ocupat de proiect. În acești bani au intrat modernizarea și renovarea întregului hotel, cu 91 de camere, dar și amenajarea unui centru spa, a unei baze de tratamolment, săli de conferință și restaurante. Antreprenorul general al lucrărilor a fost asocierea Intertrade-Conbac Bacău.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Clasificat la patru stele, hotelul își va păstra numele Perla și va crea în jur de 100 de locuri de muncă. Va repune stațiunea pe harta turistică internațională", a mai spus Lucian Marinescu. Și primarul Andrei Șerban speră ca noua investiție să atragă și alți turiști în afară de românii, rușii și cetățenii moldoveni care ajung frecvent în stațiune.
"Cele 4.000 de locuri din Slănic Moldova s-au vândut toate de 1 Mai de acum o lună și jumătate", a mai spus primarul.