Norofert Group, producător de inputuri ecologice și de îngrășăminte organice din România, intenționează să se listeze pe piața AeRO a Bursei de Valori București în trimestrul II al anului.
Compania își propune să atragă 1 milion de euro în timpul plasamentului privat, programat pentru primăvara acestui an, iar imediat după plasament va iniția procedurile de listare a acțiunilor pe piața AeRO, devenind astfel prima companie agro-tech listată la Bursa de Valori București.
Free-float-ul estimat după listare este de aproximativ 30-40%, procent supus încă evaluării finale. Capitalul atras în timpul plasamentului privat va fi direcționat pentru construirea unei fabrici noi în județul Constanța, pentru creșterea echipei de vânzări, precum și pentru utilarea și deschiderea unui laborator propriu, care va permite Norofert să își dezvolte propriile tulpini de bacterii și microorganisme pentru a renunța astfel la importarea lor din afara Europei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, Norofert Group a înregistrat venituri estimate de 10 milioane de lei, în creștere cu 92% față de 2017, și un profit net de 4,5 milioane de lei.
Compania, activă din anul 2000, se prezintă ca având o cotă de aproximativ 30% din piața locală de inputuri pentru agricultură ecologică, cu 21 de angajați în cele trei companii din grup - Norofert Eco, Norofert Organics și Norofert Fitofarma.
"La nivel global, între 2016 și 2021, piața produselor alimentare ecologice se așteaptă să ajungă la o rată anuală compusă de creștere de peste 14% ca urmare a îmbunătățirii venitului și a gradului de conștientizare a consumatorilor cu privire la beneficiile pentru sănătate ale consumului de alimente cultivate ecologic. Agricultura ecologică nu este doar o tendință de consum, ci reprezintă o schimbare globală", spune Vlad Popescu, fondator și CEO Norofert Group.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Lanțul austriac Cineplexx cumpără cinematograful din Băneasa Shopping City de la Gabriel Popoviciu, aflat la Londra-surseCompania se pregătește pentru listare încă din a doua jumătate a anului 2018. "La sfârșitul anului 2018, având în vedere perspectiva de a lista Norofert pe piața AeRO a Bursei de Valori București, am decis să ne schimbăm modelul de afaceri și să renunțăm la vânzarea produselor noastre direct către fermieri prin mutarea tuturor vânzărilor noastre către distribuitorii parteneri. Această schimbare va avea un impact pozitiv asupra cash-flow-ului nostru și va oferi acționarilor noștri o structură mai solidă a veniturilor. Pe lângă aceasta, pentru a doua jumătate a acestui an, ne pregătim să lansăm noi produse brevetate, și care sperăm, ne vor ajuta să ne consolidăm poziția pe piețele locale și regionale", a spus Mugur-Gabriel Ionel, Director Executiv și Business Development Manager, Norofert Group.
Compania a dezvoltat o tehnologie proprie, numită Bio Chain, care utilizează materii prime de origine vegetală și animală, componente bacteriene și microorganisme ca ingrediente în produsele sale. În afară de îngrășămintele bio, compania produce și fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide, fertilizatoare foliare si tratament de sămânță. În august 2018, Norofert a introdus toate produsele sale sub formă de tablete efervescente.
La sfârșitul anului trecut, a semnat primele contracte cu distribuitori din Republica Moldova și Grecia, intenționând să se extindă în continuare în Bulgaria și Croația în cursul acestui an.