AirHelp, liderul mondial în recuperarea despăgubirilor cauzate de întârzierile companiilor aeriene, va intra oficial pe piața românească, urmând să-și deschidă un birou în luna septembrie, au declarat pentru Profit.ro surse din turism. Astăzi, un turist al cărui avion întârzie mai mult de patru ore poate cere despăgubiri între 100 și 600 de euro de la compania aeriană.
AirHelp a recrutat deja un country manager pentru România în această lună și va intra pe piață din septembrie, lună la jumătatea căreia va organiza și o lansare oficială, mai spun sursele citate. România va deveni, astfel, a 16-a țară în care Air Help are birouri, deși zborurile care ajung aici nu suferă, de obicei, întârzieri foarte mari.
Operatorul a anunțat public doar că va acorda asistență turiștilor afectați de anulările companiei aeriene TAP Portugal, fără alte detalii.
Astfel, AirHelp a reușit să profite de întârzierea zborului TAP Portugal cu turiști români ca să-și facă intrarea pe piață ceva mai devreme decât estimase, anunțând într-un comunicat că pasagerii curselor TAP Portugal de la Lisabona la București și retur, anulate în data de 27 august, respectiv 28 august, pot cere compensații de până la 400 de euro, iar consultanții AirHelp sunt pregătiți să depună cererile legitime ale turiștilor afectați.
"Este foarte ușor să vezi câți bani recuperezi, dacă ai boarding pass-ul. Poți recupera bani schiar și pentru zboruri întârziate efectuate cu până la trei ani în urmă, dacă ai păstrat boarding pass-ul", mai spun sursele citate, care afirmă că firmele care fac astfel de recuperări lucrează direct cu pasagerul și depune actele la compania aeriană, care va încerca să nu plătească niciun leu, deși legislația o obligă să facă asta. Pasagerul merge la firma de recuperare, iar aceasta cere despăgubiri de la compania aeriană.
Obținerea compensației în cazul pasagerilor TAP Portugal începe cu verificarea eligibilității cazului, care se poate face în mai puțin de trei minute, prin completarea chestionarului de pe pagina de internet a companiei https://www.airhelp.com/ro/ , respectiv din aplicația AirHelp, printr-o simplă scanare a boarding pass-ului. Imediat ce eligibilitatea a fost confirmată, AirHelp trimite cererea la compania aeriană și face demersurile pentru obținerea compensației. Dacă va fi necesar, AirHelp va reprezenta în instanță pasagerii pentru a le apăra drepturile.
AirHelp este liderul mondial în obținerea despăgubirilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste trei milioane de pasageri să primească despăgubiri, în valoare de peste 160 de milioane de euro.
AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.