Retailerul suedez de mobilă IKEA se pregătește să deschidă în primăvară, la Paris, primul său magazin din centrul unui oraș, parte a unei strategii care vizează adaptarea grupului suedez la modificarea obiceiurilor de consum și la creșterea vânzărilor online, transmite Reuters.
Ikea este renumit pentru marile sale magazine cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați amplasate la marginea orașelor. Însă grupul suedez a fost nevoit să își modifice modelul de business pe fondul creșterii concurenței și al preferinței consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia orașelor, arată Agerpres.
Franța este a treia mare piață pentru Ikea, după cea din Germania și SUA.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Ion Țiriac pregătește cel mai mare proiect imobiliar al său, cu locuințe, birouri, magazine, dar și un hotelÎn ultimii ani, Ikea a deschis magazine cu un format mai mic, dar amplasate în centrul orașelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse, precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra cu servicii de renovare.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group. Acesta deține 367 de magazine în 30 de țări.