Retailerul suedez de mobilă și decorațiuni interioare Ikea, al doilea jucător pe piața mondială, a deschis, în anul fiscal 2016, mai multe puncte de vânzare online, de tip click-and-collect, decât magazine tradiționale, indicând astfel o schimbare a strategiei de expansiune a companiei, arată The Wall Street Journal.
Peter Agnefjall, CEO al Ikea, a arătat că această mișcare reprezintă o parte a unui proces de transformare totală a companiei de la imaginea de retailer tradițional "de cărămidă și mortar" la o companie multilaterală.
Ikea, grup care nu este listat la nicio bursă, are afaceri extinse în special în Europa, dar a precizat că înregistrează cel mai rapid ritm de creștere pe piețele din China, Australia, Canada și Polonia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul suedez este cunoscut pentru magazinele sale de dimensiuni foarte mari, construite în aproapierea marilor orașe, în care vinde articole de mobilă pe care cumpărătorii trebuie să le asambleze singuri.
Cea mai mare piață a Ikea a rămas în ultimul an fiscal Germania, urmată de Statele Unite.
În iunie, patronul Ikea, Peter Agnefjall, a estimat o creștere a vânzărilor cu 8-10% în anul fiscal 2015-2016 și a fixat ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 50 miliarde euro în 2020.
Ikea a anunțat că va deschide în acest an noi magazine în India și în Serbia și va continua integrarea vânzărilor în magazine cu cele online.
În perioada septembrie 2015-august 2016, Ikea a deschis 12 noi magazine și 19 puncte de colectare și de comenzi.
Grupul are, în prezent, 340 de magazine în 28 de țări.
În România, grupul suedez a deschis în 2007 primul și singurul magazin în nordul Bucureștiului, în zona comercială Băneasa. Pe piața de mobilă, estimată la 700 de milioane de euro în 2015, IKEA concurează cu Lemet, Casa Rusu, Mobexpert, kika, Elvila și alți jucători mai mici.
Anul trecut, Ikea a anunțat că va mai deschide un magazin în București, pe bulevardul Theodor Pallady, la ieșirea din Capitală spre Autostrada Soarelui.