Hotelierii din stațiunile balneare vor încerca de anul viitor să îi atragă la băi în țară pe românii care muncesc în străinătate. În paralel, vor să îi stimuleze financiar pe compatrioții plecați la muncă peste granițe ca să promoveze în zonele în care lucrează ofertele balneare românești.
Sătui să mai aștepte ca statul să-i promoveze în străinătate și nemulțumiți de ajutorul primit până acum din partea diverselor guverne din ultimii cinci ani, hotelierii din stațiunile balneare încearcă să-și croiască singuri propria strategie de a se face cunoscuți peste granițe. După ce au studiat o vreme piața, au ajuns la concluzia că România are un potențial uriaș de promovare externă, nevalorificat până acum: cele câteva milioane de români care lucrează peste granițe.
Așa că Organizația Patronatelor din Turismul Balnear (OPTBR) va începe de anul viitor o campanie prin care va încerca să îi facă pe străini să afle de ofertele stațiunilor balneare românești. Românii care lucrează în afara țării vor fi, pe de o parte, una din țintele acestei campanii, pentru că hotelierii balneari își doresc să-i readucă la băi în țară, iar, pe de altă parte, vor fi stimulați financiar să promoveze către străinii cu care interacționează ofertele autohtone.
Programul de promovare externă va fi gata în primăvara, când va primi și un nume, iar până atunci patronatul din domeniu încearcă să-și facă cunoscute ideile tuturor firmelor din domeniu, astfel încât atunci când îl vor lansa, programul să fie agreat de toată lumea. Spania, Italia și Germania, unde s-au dezvoltat unele dintre cele mai mari comunități de români, vor fi primele piețe în care țara noastră va încerca să-și prezinte oferte balneară, dar ulterior vor urma și altele. Hotelierii vor fi prezenți și la târgurile de turism din zonele cu comunități de români, vor organiza conferințe în acele localități, dar și infotururi în țară cu cei care vor să promoveze domeniul. Totul se va face cu banii jucătorilor din segmentul balnear pentru că, spun ei, s-au săturat să aștepte zadarnic sprijin de la stat.
"Românii noștri vor fi promotorii noștri. E o piață de câteva milioane de oameni care cunosc bine România, un uriaș izvor de promovare neexploatat", a declarat, pentru Profit.ro, Nicu Rădulescu, președintele OPTBR. Românii vor promova în comunitățile lor din străinătate, atât pentru compatrioți, cât și pentru străini, elemente care țin de potențialul unic al României, printre care mofetele din Transilvania, resursele de sulf din zona Călimănești-Căciulata, apa termală sulfuroasă de la Herculane sau apa termală cu efecte curative de la Băile Felix.
România are în jur de 30.000 de locuri de cazare în stațiunile balnerare, dintre care mai mult de o treime sunt moderne sau modernizate și pot fi vândute pe piața internațională. Sectorul atrage anual 1,2 milioane de turiști, dintre care 10% sunt străini.