Facebook anunță că va schimba numele corporației în ”Meta”, de la ”metavers”, universul virtual pe care compania vrea să-l construiască.
Procesul de rebranding reflectă ambițiile companiei de a trece dincolo de zona social-media.
Brand-urile sale, precum Facebook și WhatsApp, nu își vor schimba numele, dar grupul din care aceste entități fac parte va primi noua denumire.
CITEȘTE ȘI Automatica SA: pionierul automatizărilor din România în era Industriei 4.0Meta înseamnă în greacă ”dincolo de”, ”după”.
“Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar este ADN-ul nostru de a fi o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii”, a declarat Zuckerberg, preluat de CNBC.
Facebook a dezvoltat conceptul metaverse prin care oamenii nu se vor conecta doar prin telefoane mobile, ci prin ochelari speciali care să permită intrarea într-o comunicare în realitatea virtuală. Andrew Bosworth, în prezent la conducerea diviziei de hardware de la Facebook, va primi, începând cu anul 2022, poziția de șef al zonei de tehnologie ce va include și laboratoarele de realitate virtuală a companiei.
Schimbarea vine în cea mai complicată perioadă din istoria companiei, criticată din toate părțile pentru efectele nocive pe care le-a avut în multe țări.
Facebook vrea să deschidă calea către lumea virtuală
Astfel, compania ar urma să își schimbe numele în Meta, denumire după un termen al unui classic SF. Anunțul a fost făcut de CEO-ul Mark Zuckerberg în cadrul unei conferințe privind realitatea augumentată și virtuală.
Acțiunile Facebook vor fi tranzacționate din 1 decembrie la bursă sub indicativul ”MVRS”.
“Ne aflăm la începutul următorului capitol al internetului și este următorul capitol și pentru compania noastră. În ultimele decenii, tehnologia a oferit oamenilor puterea de a se conecta și de a se exprima mai natural. Când am înființat Facebook, site-urile web erau folosite mai ales pentru a scrie text. Când am avut telefoane cu camere foto, internetul a devenit mai vizual și mai mobil. Pe măsură ce conexiunile au devenit mai rapide, video a devenit o modalitate mai bogată de a împărtăși experiențe. Am trecut de la desktop la web și la mobil; de la text la fotografii și la video.
Dar acesta nu este sfârșitul liniei. Următoarea platformă va fi și mai imersivă - un internet întrupat, în care participi la experiență, nu doar o privești. Noi numim acest lucru metavers și va afecta fiecare produs pe care îl construim”, spune Zuckerberg într-o scrisoare în care prezintă noua viziune a companiei.
CITEȘTE ȘI Cele mai mari amenințări informatice pentru companiiZuckerberg mai spune că schimbarea este gândită să reflecte direcția în care se va îndrepta Facebook: către construirea acestui univers virtual numit metavers, unde oamenii vor interacționa sub formă de avataruri și unde vor putea intra cu ajutorul unor ochelari sau căști de realitate virtuală.
”Cu timpul sper că a noastră companie va fi privită precum o companie de metavers (metaverse company)”, a precizat el.
Zuckerberg a promis că Facebook va investi miliarde de dolari pentru dezvoltarea acestui metavers.
În viitorul metavers, oamenii se vor putea “teleporta instantaneu sub formă de hologramă pentru a fi la birou fără a face naveta, la un concert cu prietenii sau în sufrageria părinților”.
“Acest lucru va deschide mai multe oportunități, indiferent unde locuiți. Veți putea petrece mai mult timp cu ceea ce contează pentru dumneavoastră, veți putea reduce timpul petrecut în trafic și veți putea reduce amprenta de carbon”, susține Zuckerberg.