Concursul de Eleganță Sinaia a atras sute de persoane pe peluza Castelului Peleș în weekendul trecut și a adus în fața juriului unele dintre cele mai frumoase mașini de epocă din România.
Cel mai frumos automobil istoric de la ediția 2017 a Concursului de Eleganță Sinaia a fost declarat un Cadillac 90 V16 din 1939, care aparține lui Ion Țiriac.
Mașina a primit premiul întâi la categoria sa, „Sedanuri antebelice”, titlul de „Cel mai bine restaurat automobil” și marele titlu „Best of Show”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cadillac V-16 este un model de referință în istoria Cadillac, fiind constrit într-un număr redus de exemplare, doar 4076, în două generații ce s-au succedat în numai 10 ani. Modelul care aparține Colecției Țiriac este nou introdus în colecție, face parte din Seria 90, construită în ultimii doi ani înainte de scoaterea modelului din producție (1938 – 1940), din cauza războiului. Are un motor de 7 litri, (431 cubic inch) modificat față de prima generație, având cilindrii deschiși într-un unghi foarte mare (135 grade).
Premiul publicului a mers către un Fiat 500L, construit în 1971, una dintre versiunile celebrului Cinquecente, lansat de Fiat în anii 50 și fabricat până în 1975. Modelul de la Sinaia aparține seriei Lusso (L), fabricată între 1968 și 1972. Acesta a înlocuit versiunea anterioară, Topolino, și a consemnat la finalul vieții, în 1972, lansarea lui Fiat 126.
Un exemplar de excepție prezent la Sinaia a fost un BMW 328 Mille Miglia Roadster, un automobil care a revenit de peste hotare, după 77 de ani. Mașina a participat la Grand Prix-ul Brașovului în septembrie 1940, la doar 50 de kilometri de Sinaia. BMW a organizat o întâlnire spectaculoasă între Marin Dumitrescu (98 de ani), câștigător al cursei de coastă de la Sinaia cu un alt model 328, la începutul anilor '50, și faimosul Roadster Mille Miglia. Veteranul pilot a avut plăcearea de coborî din din spectaculosul 328 Mille Miglia Roadster pe covorul roșu al Concursului de la Sinaia pentru a deschide evenimentul.
Concursul de Eleganță Sinaia este organizat sub Înaltul Patronaj al M.S. Regelui Mihai I și are o tradiție care a început la mijlocul anilor '30, cu două evenimente organizate în 1934 și 1935. Evenimentul a fost reluat în 2011, în aceeași locație, și își dezvoltă acum faimă internațională. Se bucură de participarea proprietarilor din România și țările vecine, printre aceștia fiind și omul de afaceri Ion Țiriac, un colecționar pasionat de mașini de epocă. Concursul are și o categorie "Made in Romania", care încearcă să readucă la viață puținele modele de automobile construite în istoria automobilistică a României. Anul acesta, câștigător al categoriei a fost Dacia Estafette, unul dintre cele două modele despre care se știe că mai există în prezent și singurul restaurat până acum.
Concursul de Eleganță Sinaia a fost și scena unei expoziții BMW Group Classic, care a marcat mai multe aniversări ale mărcii. 40 de ani de BMW Seria 7 au fost marcați cu expunerea unui BMW 745i E23, primul BMW Seria 7 echipat cu motor turbo. 30 de ani de motoare BMW V12 au fost sărbătoriți cu un BMW 750i E32, primul propulsor V12 german după al Doilea Război Mondial. Povestea motoarelor V12 a fost continuată cu BMW 850 CSi. Prezentarea unui BMW Z1, în culoarea rară "Purblau" (Pure Albastru), a marcat 30 de ani de la lansarea primului roadster modern. Prezent de asemenea la eveniment, ca reprezentant al lungii tradiții a edițiilor speciale ale automobilelor sport M, a fost BMW M3 GT, una dintre cele 365 de unități produse de-a lungul timpului.
"Astăzi, am onorat o legendă românească fabuloasă cu un simbol german în cadrul unei reîntâlniri istorice. Oamenii reprezintă sufletul mărcii noastre și a fost un privilegiu să-l avem pe Marin Dumitrescu alături de BMW 328 după mai bine de 60 de ani. Marca BMW cunoaște un succes continuu datorită piloților și inginerilor de curse pasionați asemenea lui. Mulțumim, Marin Dumirescu!", a declarat Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.
Sinaia Concours d’Elegance, câstigători
Best of Show CES 2017 - Cadillac Series 90 V16 (1939)
Premiul Publicului - Fiat 500 L (1971)
Cel mai bine restaurat vehicul antebelic - Cadillac Series 90 V16 (1939)
Cel mai bine restaurat vehicul istoric postbelic - Renault 12 TL (1971)
Premiul pentru cea mai mare distanță parcursă (pe roți) - Citroen CX Prestige (1983)
Cel mai vechi automobil participant - EGO 4/14 (1924)
Cel mai bine conservat vehicul istoric - Peugeot 404 (1970)
Premiul special al juriului - Bentley S1 Special (1957)
Premiul special UNIQA Asigurări - Sponsor principal al R.C.R. - Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971)
Sedanuri antebelice
1. Cadillac Series 90 V16 (1939) - Țiriac Collection
2. Fiat Balilla (1932) - Marius Vărgatu
3. Mercedes 170 V (1938) - Cristian Antoniewicz
Cabriolete antebelice
1. Unic L3 Torpedo (1925) - Kiss Tamas
2. Fiat 520 Torpedo (1928) - Iulian Todirică
3. EGO 4/14 (1924) - Gabriel Balan / Muzeul Tecuci
Sedanuri postbelice
1. Citroen CX Prestige (1983) - Adrian Pintea
2. Citroen Traction B11 (1954) - Șerban Dumitriu 3. Renault 12 TL (1971) - Remus Azoiței
Cabriolete postbelice 1. Citroen DS 21 Cabriolet Chapron (1971) - Cars Auto Solutions 2. Chevrolet Impala SS (1966) - Florian Marin 3. Cadillac Eldorado (1975) - Ilie Zoltăreanu
Coupé-uri postbelice 1. TVR Grantura (1964) - Alexandru Ciolan 2. Chevrolet Corvette C2 (1966) - Camil Alexandru Perian 3. BMW 2000 CS (1965) - Adrian Bortică
Fabricat în România 1. Dacia D6 Estafette (1977) - Levente Dudi 2. Dacia 10 (1982) - Dan Becheanu 3. Dacia 1300 (1972) - Cezar Popescu Dacia 1300 (1971) - George Tertan