EXCLUSIV Turiștii afectați de insolvența Mareea au recuperat doar 20% din banii plătiți pe vacanțele pierdute

EXCLUSIV Turiștii afectați de insolvența Mareea au recuperat doar 20% din banii plătiți pe vacanțele pierdute
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 16 dec 2016

Cei aproape 1.000 de turiști care își plătiseră vacanțele la Mareea, dar nu au mai apucat să și beneficieze de acestea, deoarece, în vară, agenția a intrat în insolvență, au primit de la firma de asigurare doar 20% din suma pe care o achitaseră atunci când au cumpărat pachetul turistic. Neavând active pe care să le vândă și nemaifuncționând, este greu de crezut că agenția le mai poate achita turiștilor și restul de bani.

 

Urmărește-ne și pe Google News

Motivul intrării în insolvență a fost prezentat în exclusivitate pentru Profit.ro de către conducerea Mareea.

Valoarea totală a sumelor solicitate ca despăgubire de către persoanele exigibile, în baza poliței de asigurare pentru insolvență și faliment încheiată de Mareea Travel la Generali România, a fost de 247.911 dolari, au declarat pentru Profit.ro reprezentanții companiei de asigurări. Conform condițiilor de asigurare, stabilite prin lege, valoarea cumulată maximă acoperită era de 50.000 de dolari.

Potrivit legii, în România, companiile turoperatoare sunt obligate să încheie polițe împotriva insolvenței pentru 50.000 de dolari, iar cele revânzătoare, pentru 10.000 de dolari. În ultimii ani s-a tot discutat în mediul de business despre mărirea acestor plafoane sau despre înființarea unui fond de garantare la care să contribuie toate agențiile și din care să fie despăgubiți turiștii, în cazul în care un turoperator intră în faliment.

Aproape 90% dintre angajații Mareea au plecat la alte agenții CITEȘTE ȘI Aproape 90% dintre angajații Mareea au plecat la alte agenții

Lega românească prevede ca, în cazul unei insolvențe, firma de asigurări să nu despăgubească integral unii turiști, după principiul "primului venit", iar ceilalți să nu primească niciun ban. Toată suma asigurată se împarte la numărul de turiști și fiecare primește, proporțional cu banii pierduți, o cotă fixă. Astfel, toți turiștii care cumpăraseră vacanțe la Mareea și nu au mai beneficiat de acestea au fost despăguți cu câte 20,16% din pierderea suferită. Generali România a achitat, până la 11 noiembrie, întreaga sumă de 50.000 de dolari prevăzută în polița de insolvență și faliment.

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism afirmau în toamnă că numărul turiștilor păgubiți de Mareea la începutul lunii septembrie era de aproape 1.100, iar datoriile restante către hotelieri doar pentru acești turiști se ridicau la 285.000 euro. Surse din piața hotelieră au declarat, însă, pentru Profit.ro că Mareea are și datorii din anii trecuți către hotelieri, totalul acestora depășind un milion de euro. Între timp, datoriile către turiști au fost evaluate la aproape 250.000 de dolari, iar surse din piață spun că totalul datoriilor Mareea, către turiști plus parteneri, ar fi ceva mai mici, undeva la 450.000 de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
turisti
mareea
insolventa
despagubiri