Compania Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, a vândut cu circa 3 milioane de euro două proprietăți din București și Tunari, scoase pe piață încă din 2007, potrivit surselor Profit.ro din piața imobiliară. O proprietate, pe care a funcționat o veche unitate de producție a companiei, a fost cumpărată de un dezvoltator imobiliar pentru un ansamblu rezidențial, iar cealaltă proprietate, în care era un depozit, a fost preluată de retailerul Lidl.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul austriac Julius Meinl, proprietarul Kandia, a încasat circa 1,5 milioane de euro, potrivit estimărilor Profit.ro, din vânzarea terenului de circa 4.500 de metri pătrați, amplasat peste drum de fabrica din Șoseaua Viilor. Lotul este acoperit cu clădiri utilizate, în trecut, în procesul de producție. Între timp, liniile de fabricație au fost mutate în unitatea învecinată.
Cumpărătorul este un dezvoltator imobiliar cu expertiză în zona rezidențială care își propune să construiască în loc un ansamblu rezidențial, potrivit surselor Profit.ro.
Terenul vândut pentru dezvoltare rezidențială
De cealaltă parte, retailerul german Lidl a plătit tot aproximativ 1,5 milioane de euro, potrivit calculelor Profit.ro, pe un teren de circa 6.000 de metri pătrați amplasat în Tunari și pe care se află un depozit. Lidl nu va utiliza terenul pentru un magazin, spun sursele Profit.ro, ci pentru a testa diferite formate comerciale. Terenul vândut Lidl
În această tranzacție, Kandia Dulce a fost consultată de Laurențiu Duică, partner & head of industrial agency în cadrul Colliers International.
Kandia are două fabrici în București și a vândut anul trecut de 153,5 milioane de lei, mai mult cu circa 11% față de anul anterior, potrivit datelor comunicate la Ministerul Finanțelor Publice. Printre cele mai populare mărci comercializate de Kandia se numără ROM, Măgura, Primola și Sugus.
Austriecii de la Julius Meinl au redevenit proprietarii Kandia în 2013, după ce vânduseră afacerea britanicilor de la Cadbury, într-o tranzacție record de 100 de milioane de euro.
Planul de vânzare a celor două proprietăți a fost inițiat tot de Julius Meinl în 2007, înainte de a vinde către Cadbury.
Evoluția tranzacțiilor imobiliare din ultimele luni sfidează pronosticurile negative avansate de unii investitori imobiliari, care preconizau o scădere continuă a volumului de vânzări pe fondul epidemiei de coronavirus.
Numărul tranzacțiilor imobiliare a explodat în luna octombrie, cu o creștere de peste 43% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, până la peste 83.000 de tranzacții, un record al ultimilor trei ani, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Aceasta este a patra lună de creștere de la începutul pandemiei, după ce și în iunie s-a înregistrat un salt surprinzător de 16,4%.