EXCLUSIV Dezastrul rutier de pe Centura Ploieștiului, provocat de un autobuz fantomă. Despăgubiri în aer pentru zeci de oameni afectați în cel mai mare accident al anului

EXCLUSIV Dezastrul rutier de pe Centura Ploieștiului, provocat de un autobuz fantomă. Despăgubiri în aer pentru zeci de oameni afectați în cel mai mare accident al anului

Autobuzul criminal. Sursa foto: Agerpres

Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 20 oct 2016

Cel mai grav accident rutier de anul acesta, înregistrat în februarie, a fost provocat de un autobuz care circula ilegal, arată, pentru Profit.ro, mai multe surse direct implicate acum în cercetarea evenimentului. Autovehiculul rula cu seria de șasiu ștearsă și cu numerele de înmatriculare și polița RCA aferente unei alte mașini.

În aceste condiții, rămâne de văzut dacă asigurătorul autobuzului, despre care Profit.ro a scris în premieră că este Asirom, va achita daunele.

Urmărește-ne și pe Google News

Accidentul s-a soldat cu cinci morți și 28 de răniți, dar și cu daune materiale substanțiale. Autobuzul care - cum arată cercetările, circula ilegal - transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploieștiului către școală. De altfel, toți cei 28 de răniți, dar și trei morți au fost minori.

Până la ora la care scriem acest text, Asirom, firma care a emis polița de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio poziție oficială privind intențiile sale de a plăti sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informațiile noastre sunt că liderul pieței asigurărilor a trecut deja dosarul de daună la Departamentul “antifraudă” și înclină mai degrabă spre neplata daunei.

Asigurarea RCA prezentată după accident a fost încheiată pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, și a costat 4.788 de lei.

Pe de altă parte, pentru că Poliția a constatat o culpă comună, nu toate daunele vor fi suportate de asigurătorul autobuzului. Vinovat a fost considerat și șoferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurată, legal, la Euroins, ceea ce înseamnă că firma bulgărească își va asuma o parte din despăgubiri.

Daunele totale sunt încă greu de estimat, având în vedere că este vorba despre 5 morți, însă suma poate ajunge cu ușurință la maximul de 5 milioane de euro pentru vătămări corporale și daune morale și 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin polița RCA.

EXCLUSIV Harta tarifelor RCA. În Ardeal, Banat și parte din Oltenia, tariful crește și cu 50% în loc să scadă. Unde va fi cea mai ieftină poliță obligatorie CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Harta tarifelor RCA. În Ardeal, Banat și parte din Oltenia, tariful crește și cu 50% în loc să scadă. Unde va fi cea mai ieftină poliță obligatorie

Specialiștii contactați de Profit.ro spun că, în baza unei practici normale, suma se va situa în jurul a 10 milioane de lei. Există, însă, oricând posibilitatea ca una dintre familiile victimelor să obțină în instanță sume mult mai mari. O astfel de practică este din ce în ce mai des întâlnită în România.

Familiile victimelor nu vor rămâne, totuși, fără despăgubire nici în cazul în care asigurătorul nu își asumă dauna. În această variantă, va interveni Fondul de Protecție a Victimelor Străzii, organism finanțat din cotizațiile firmelor care vând RCA și însărcinat cu plata daunelor către păgubiții din accidente rutiere unde vinovați sunt șoferi fără RCA valid.

Au șters pur și simplu seria de șasiu și au schimbat plăcuțele cu numerele. Firma care opera autobuzul, un “cazan” din Germania, avea un singur set de acte pentru mai multe vehicule

Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca să fraudeze firmele de asigurare și autoritățile era una simplă. Sursele Profit.ro spun că firma respectivă a participat la o licitație de la care a achiziționat, din Germania, mai multe autobuze în stare proastă. Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodată, însă se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat și pentru care s-a încheiat polița RCA. 

Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firmă pur și simplu preluau plăcuța cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta să fie greu de depistat, seria autobuzelor funcționale era pur și simplu ștearsă, după cum au constatat și procurorii care s-au ocupat de caz.

Cel mai scump RCA din ultimii 25 de ani. Cât a ajuns să plătească șoferul de Logan pentru asigurare CITEȘTE ȘI Cel mai scump RCA din ultimii 25 de ani. Cât a ajuns să plătească șoferul de Logan pentru asigurare

“La auto MAN … seria de șasiu a fost deteriorată în mod intenționat, iar după expertiză s-a constatat că aparține unui alt auto MAN neînmatriculat”, arată rechizitoriul.

În prezent, spun sursele Profit.ro, dosarul se află la Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova cu recomandare de trimitere în judecată.

viewscnt
Afla mai multe despre
accident centura ploiesti
dezastru centura ploiesti
asirom