Unul dintre cei mai importanți turoperatori germani, Dertour, intenționează să cumpere o mare agenție de turism românească și se interesează de câteva nume. Potrivit mai multor surse din piață, este vorba de două dintre cele mai mari agenții de turism autohtone - Paralela 45 și Eurolines, deținute de Alin Burcea și, respectiv, Dragoș Anastasiu, dar și de Cocktail Holidays, brandul familiei Goicea, și de Holiday Office, agenția fiicei lui Mircea Vladu, cel care a vândut cu ani în urmă Prestige Tours către fondul de investiții GED.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dertour este prezent deja pe piața românească ,de 14 ani, cu un birou propriu, fiind singura reprezentanță oficială directă, și nu franciză, a unui turoperator german în România. Turoperatorul are rolul să distribuie către agențiile românești ofertele proprii și lucrează mai puțin cu turistul. Rezultatele bune ale agenției (30 de milioane de euro vânzări, care o propulsează în Top 10 agenții de turism din România) i-au convins acum pe germani să încerce să își extindă prezența pe piața românească, atât pe partea de outgoing, cât și de incoming.
Contactat de Profit.ro, Radu Colfescu, directorul general al Dertour România, a refuzat să comenteze pe această temă, dar nu a negat intenția turoperatorului de a efectua o investiție mare în Europa de Est.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă ar cumpăra Eurolines sau Paralela 45, ar fi pentru prima dată când, în turismul românesc, un mare turoperator german ar achiziționa o mare agenție de turism românească. Ultima dată când o agenție de turism cu afaceri de zeci de milioane de euro a fost vândută a fost în 2007, când fondul spaniol de investiții GED a achiziționat Happy Tour de la Nicolae Demetriade.
Pe de altă parte, cea mai importantă investiție directă a unui mare turoperator german în România a fost la începutul anilor 2000, când TUI a cumpărat pachetul majoritar al agenției Danubius din Constanța de la Ciprian Popescu, specializată în incoming, dar Danubius nu era de anvergura Eurolines sau Paralela 45. Ulterior, TUI și-a vândut participația către Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines.
TUI Travel Center/Eurolines, deținută de Dragoș Anastasiu, este cea mai mare rețea de agenții de turism din România, cu peste 80 de sedii, și a depășit anul trecut 100 de milioane de euro vânzări, cu 30% mai mult decât în 2017. Dacă ar cumpăra Eurolines, Dertour ar elimina de pe piață rivalul TUI și ar deveni, automat, cel mai mare vânzător de vacanțe din România. Contactat de Profit.ro, Dragoș Anastasiu a negat informațiile. "Nu negociez în acest moment nici vânzarea agenției, nici cumpărarea vreunei agenții", susține Anastasiu, care este reprezentantul TUI în România, concurentul lui Dertour.
Paralela 45 este, la rândul ei, una dintre cele mai mari agenții de turism din România, cu afaceri de 50 de milioane de euro anul trecut, în creștere cu 25% comparativ cu anul precedent, și peste 40 de agenții în proprietate sau franciză în întreaga țară. Contactat de Profit.ro, Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, nu a dorit să comenteze informația potrivit căreia Dertour este interesat de agenția sa. O achiziție a Paralela 45 ar plasa Dertour în topul celor mai importanți trei vânzători de vacanțe la nivel național.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dertour, unul dintre marii turoperatori germani, scoate România din cataloage, din cauza infrastructurii proaste și a hotelurilor puține și foarte scumpeTuroperatorul Cocktail Holidays a înregistrat un volum de vânzări de peste 18 milioane de euro în 2017, cu 10% mai mult față de 2016. Firma, deținută de familia Goicea, este unul dintre cei mai mari operatori de chartere la nivel național. Reprezentanții familiei Goicea nu au putut fi contactați.
Holiday Office este o agenție înființată acum câțiva ani de familia Vladu, cu o foarte mare experiență pe piața de turism autohtonă. Deși firma nu este încă de anvergura celorlalte trei companii, rezultatele personale avute de Vladu în turism de-a lungul timpului l-au făcut eligibil pentru cercul celor selectați de Dertour. Nici Mircea Vladu și nici Cosmina, fiica sa, nu au putut fi contactați.
Cum Prrofit.ro a anunțat recent în premieră, România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, stat care recent era principalul furnizor de turiști pentru piața locală. După TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat să mai promoveze ofertele românești în cataloagele sale tipărite. Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, a fost argumentată de reprezentanții turoperatorului german prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea.
Cu toate acestea, surse din piață susțin că Dertour vrea să continue colaborarea cu România în anii următori.
Turoperatorul german se află într-o campanie masivă de investiții pe piața europeană, săptămâna trecută cumpărând turoperatorul Kuoni Franța. Surse din piața de turism spun că, în următoarea perioadă, Dertour intenționează să achiziționeze mari agenții de turism din Europa de Est, unde își dorește ca în câțiva ani să devină cel mai mare vânzător de vacanțe.
Dertour, parte a Rewe Group, înființat în 1917, este turoperatorul numărul doi din Germania, după TU, având în 2016, la nivel de grup, o cifră de afaceri de 6,3 miliarde euro și peste 10.100 de angajați.