eMAG, cel mai mare retailer online local, are în plan pentru acest an 2.000 de angajări și intrarea într-o nouă țară, a anunțat Iulian Stanciu.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
El a trecut recent pe postul de președinte executiv al companiei, cedându-i poziția de CEO lui Tudor Manea, până în prezent director general.
"Anul acesta avem în plan 2.000 de angajări. 1 angajat la noi aduce încă 6 angajați în rândul doi. Legat de eMAG vedem în viitor niște lucruri care vor schimba structura cifrei de afaceri. Vom accelera creșterea antreprenorilor și a market place-ului, unde la noi se va vedea în cifra de afaceri doar acel comision pe care îl percepem, care este mai mic decât vânzarea realizată de antreprenori. Vom crește mult mai mult business-ul internațional decât business-ul din România, iar aici avem pe de-o parte Ungaria, unde ne-am propus 1 miliard de euro in cinci ani, dar și o țară nouă, pe care o vom anunța în perioada următoare. Suntem acum în analiza finală pentru alegere între două țări", a transmis Stanciu, într-o conferință CONFIDEX.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025În toamnă, Profit.ro a anunțat în exclusivitate că eMAG a făcut un pas înapoi în Polonia, cedând, în baza unui parteneriat, operarea business-ului de e-commerce către Morele, numărul 2 pe piața poloneză de comerț electronic, jucător pe segmentul distribuției de produse electronice de larg consum. Operațiunea a fost argumentată prin decizia de a se concentra mai mult asupra pieței din Ungaria, unde este în proces de fuziune cu rivalul Extreme Digital. Pe de altă parte, cifre locale vorbesc de pierderi ale eMAG în Polonia, ca și de o lipsă de notorietate.
eMag a intrat în Ungaria în noiembrie 2013. În paralel, eMAG operează și pe piața din Bulgaria.
"Vom investi in businessuri noi, cum am făcut-o cu Sameday sau cu Tazz, iar acum avem Emag Ventures, unde vom crește, vom investi în peste 100 de companii, pe care le vom crește accelerat", spune Stanciu.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaEl apreciază că ponderea comerțului online în Romania a ajuns la 10%, în condițiile în care sunt țări în care comerțul online este la 30%, precum Coreea de Sud, China, Marea Britanie.
"2020 a fost o creștere de aproape 50%, în 2021 am început să urcam pe deal, pentru că în 2020 a fost mutata forțat cererea spre e-commerce. Am avut zile și săptămâni în care creșterea era de peste 100%, iar acum trebuie să urcăm pe această creștere.
Reușim să avem si acum o creștere de 10-15% și ne dă perspective foarte bune pentru viitor. Temerea noastră era ca asta să nu fie doar un trend care trece și oamenii să revină la fostele obiceiuri. Oamenii cumpără în continuare din categorii din care nu cumpărau înainte online. Încrederea a crescut. Oamenii încep să consume din ce în ce mai mulți bani în online.
Toate produsele pe care le aducem din afara produc deficit comercial – importăm mai mult decât exportăm. Avem și în România fabrici, dar va fi greu să ne batem cu China sau Japonia, care au o productivitate mai bună. În schimb putem să ne concentram să exportăm inteligența sau chiar produse cu valoare adăugată mare din România", mai spune Stanciu.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăeMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers, prin intermediul companiei Prosus (80,08%) și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație de 19,92%.
Dante International deține 99,98% din acțiunile eMAG Operations.
Sectorul de ecommerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 4,3 miliarde de euro, potrivit calculelor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online). Creșterea a fost cu circa 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19, care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.