Guvernul a lansat procedura de selecție a unui nou director general executiv al Tarom, de la care așteaptă să aducă operatorul aerian național pe profit din operare, dar și să redacteze un plan de modernizare a flotei, începând cu anul viitor, și să reorganizeze compania din temelii.
Procedura de selecție a fost inițiată după ce, în urmă cu aproape o lună, belgianul Christian Heinzmann a fost revocat de la conducere la presiunea Ministerului Transporturilor, care deține peste 97% din acțiunile companiei.
Ministrul l-a acuzat pe Heinzmann, printre altele, de lipsă de interes și de responsabilitate, una dintre principalele deficiențe indicate fiind nerealizarea indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anii 2014 și 2015. Mai exact, anul trecut, Tarom a înregistrat pierderi de 41 de milioane de lei, deși bugetul prevedea un nivel mult mai redus, de doar 8 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI România va cumpăra încă 12 avioane de luptă F16Un document guvernamental redactat la începutul lunii aprilie și prezentat acum de Profit.ro relevă că la Tarom a fost deja lansată procedura de selecție a unui nou director, căruia i-au și fost pregătite mai multe obligații.
Astfel, conform documentului, viitorul manager-șef va fi obligat să aducă Tarom pe profitabilitate din operare, să elaboreze un plan de modernizare a flotei, începând cu 1 ianuarie 2017, corelat cu banii existenți și cu normele UE privind ajutorul de stat, precum și să reorganizeze structural compania, prin introducerea unui sistem eficient de management în fiecare departament.
Christian Edouard Heinzmann a fost directorul general executiv al Tarom începând cu 19 noiembrie 2012, fiind plătit lunar cu 10.000 de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Guvernul a închiriat un avion privat pentru călătoria lui Cioloș la Berlin, cu 23.500 euro"Am un contract prost, există și diferențe între versiunea în engleză și cea în română. Mă aștept să nu-mi plătească cele șase salarii (compensatorii-n.r.)", afirma Heinzmann, la plecare.
Pentru a forța plecarea acestuia, Guvernul a refuzat, la începutul lunii martie, să aprobe bugetul de venituri și cheltuieli pe 2016 al Tarom.
La acest moment, compania Tarom este condusă, cu titlu temporar, de către directorul financiar.
Ministerul Transporturilor deține peste 97% din acțiunile Tarom. Alți acționari sunt Aeroporturi București SA (1,48%), ROMATSA (1,26%) și SIF Muntenia (0,09%).