CONFIRMARE Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit pe piața locală, deschizător de drumuri pentru retailerii străini, a semnat actele pentru lichidarea companiei din România

CONFIRMARE Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit pe piața locală, deschizător de drumuri pentru retailerii străini, a semnat actele pentru lichidarea companiei din România
scris 31 mai 2021

Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit în România, în 1991, și, astfel, un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei, a semnat actele pentru dizolvarea și lichidarea filialei locale.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Operațiunea va fi derulată fără numirea unui lichidator, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În februarie, Profit.ro a anunțat că grupul italian de modă Stefanel se pregătește să își închidă toate magazinele din România, afacerea fiind preluată de un alt retailer italian de modă, dar cu prețuri reduse, OVS, controlat de fondul de investiții italian Tamburi Investment Partners.

În contextul acestei tranzacții, toate cele circa 10 magazine din România vor fi închise în perioada următoare, afectând aproximativ 50 de angajați.

Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

În 2019, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați. Anul trecut, afacerile au scăzut la 14,4 milioane lei, dar pierderea s-a redus la 3,6 milioane lei, cu 45 de angajați. Subsidiara nu are datorii bugetare.

Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, a acumulat, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25% CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%

În aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare în vara anului trecut.

La începutul anului, brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, care mai deține în portofoliu magazinul universal Upim și retailerul de articole pentru casă Croff. Imediat după semnarea tranzacției, Stefano Beraldo, CEO OVS, a anunțat că doar o parte dintre unitățile și angajații Stefanel vor fi păstrați. Acum, decizia este ca pe "lista neagră" să intre, în totalitate, și magazinele din România.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

În anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.

Anul trecut, Stefanel și-a declarat falimentul în Austria.

În toamna anului 2017, Profit.ro relata că Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului, atunci în vârstă de 65 de ani, a preluat în administrare directă operațiunile din România ale Stefanel, deoarece fiul său, Carlo Stefanel, care conducea activitatea de pe piața locală din 2009, a decis să își încerce forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice.

La acel moment, compania avea 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
stefanel
romania
magazine