Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit în România, în 1991, și, astfel, un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei, a semnat actele pentru dizolvarea și lichidarea filialei locale.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Operațiunea va fi derulată fără numirea unui lichidator, relevă date analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În contextul acestei tranzacții, toate cele circa 10 magazine din România vor fi închise în perioada următoare, afectând aproximativ 50 de angajați.
În 2019, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați. Anul trecut, afacerile au scăzut la 14,4 milioane lei, dar pierderea s-a redus la 3,6 milioane lei, cu 45 de angajați. Subsidiara nu are datorii bugetare.
Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, a acumulat, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%În aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare în vara anului trecut.
La începutul anului, brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, care mai deține în portofoliu magazinul universal Upim și retailerul de articole pentru casă Croff. Imediat după semnarea tranzacției, Stefano Beraldo, CEO OVS, a anunțat că doar o parte dintre unitățile și angajații Stefanel vor fi păstrați. Acum, decizia este ca pe "lista neagră" să intre, în totalitate, și magazinele din România.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiÎn anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.
Anul trecut, Stefanel și-a declarat falimentul în Austria.
În toamna anului 2017, Profit.ro relata că Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului, atunci în vârstă de 65 de ani, a preluat în administrare directă operațiunile din România ale Stefanel, deoarece fiul său, Carlo Stefanel, care conducea activitatea de pe piața locală din 2009, a decis să își încerce forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice.
La acel moment, compania avea 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.