Gigantul american Amazon, cel mai puternic retailer online, a depășit Alphabet, compania mamă a Google, din punct de vedere al valorii de piață, și ocupă acum locul doi în Top-ul celor mai valoroase companii din lume, după Apple, conform Bloomberg. Luna trecută, Amazon depășise Microsoft, devenind pentru prima oară a treia cea mai mare companie din Statele Unite în funcție de capitalizarea de piață, iar recent, cum a anunțat Profit.ro, a devenit cel mai valoros brand al lumii, trecând înaintea Apple și Google, în clasamentul realizat de compania de consultanță și evaluare Brand Finance.
La rândul său, în ianuarie, Jeff Bezos, CEO-ul Amazon, a devenit cel mai bogat om din toate timpurile, depășindu-l pe fondatorul Microsoft, Bill Gates.
Acum, valoarea de piață a Amazon a urcat la aproximativ 765 miliarde dolari, cu 3 miliarde de dolari pestea cea a Google.
Pornind ca un modest magazin online de cărți, în 1995, Amazon a devenit cea mai mare afacere online a lumii, atât ca valoare bursieră cât și ca venituri – și nu mai este un simplu retailer online, ci și un furnizor de infrastructură cloud și un producător de electronice. Recent a început să se extindă dincolo de domeniul digital, iar preluarea anul trecut a lanțului Whole Foods pentru 13,7 miliarde dolari a plasat brandul și în comerțul fizic (“brick and mortar”).
Amazon este de asemenea prezent în transporturi/shipping, streaming de muzică și video – iar analiștii speculează despre o posibilă achiziție a unei bănci în acest an.
În România, Amazon este prezent de 12 ani și a inaugurat în octombrie 2016, la Iași, un nou centru de dezvoltare și tehnologie, intrând recent și în București.