Răzvan Ionescu, Telekom România: Internetul poate face învățământul mai relevant pentru elevi

Răzvan Ionescu, Telekom România: Internetul poate face  învățământul mai relevant pentru elevi
scris 26 oct 2016

Învățământul actual are mai multe probleme, spune la Profit LIVE Răzvan Ionescu, director de marketing pe segmentul business la Telekom Romania, iar remedierea acestora este posibilă cu ajutorul internetului, care, printre altele, poate face procesul educațional mai relevant pentru elevi.

“Învățământul se pare că astăzi este un subiect care se apropie de fotbal, toată lumea îl discută, toată lumea se pricepe la el, toată lumea vrea să propună soluții. Este un subiect care, cred, ne va determina foarte tare modul în care vom reuși în următorii 10-15 ani să rămânem competitivi sau devenim mai competitivi”, a afirmat Ionescu.

Urmărește-ne și pe Google News

El spune că printre problemele învâțământului se numără cele legate de decalajul dintre urban și rural sau de cât de relevantă este programa școlară pentru ceea ce este nevoie astăzi în industrie și mai ales pentru ceea ce va fi nevoie mâine.

“Avem probleme legate de atractivitatea conținutului și modul în care acesta îi ține pe elevi și studenți conectați la procesul educațional, pentru că o mare parte din probleme sunt cauzate nu neapărat de absenteismul fizic, care este mare, ci de absenteismul funcțional, în sensul că elevii participă la ore, dar la finalul acestora pleacă așa cum au intrat, fără să valorizeze informațiile transmise de profesori. Ei nu percep valoarea acestor ore și credem că tehnologia poate ajuta foarte mult în această direcție”, a spus reprezentantul Telekom România.

În opinia acestuia, tehnologia poate aduce elevilor și studenților conținut mai relevant și mai actual pentru ceea ce simt aceștia în viața de zi cu zi.

“În al doilea rând, tehnologia poate conecta procesul educațional cu surse actualizate de cunoștințe. Internetul ne asigură tuturor accesul imediat și cvasi-gratuit la informație. Marea problemă din prezent este că procesul educațional este foarte ineficient în utilizarea acestei resurse. Se pune problema cum aducem acest conținut mai aproape de elev, mai aproape de profesori și cum reușim să-l integrăm în programa școlară”, a arătat Ionescu.

El a afirmat că Telekom România propune mai multe platforme care pot asigura întrepătrunderea informațiilor disponibile pe Internet și programa școlară.

“Telekom aduce dispozitive prin care atât profesorii, cât și elevii pot interacționa în timp real, pot accesa informații și programe educaționale de pe internet și pe care le pot discuta în orele de clasă”, a mai spus Ionescu.

Reprezentantul grupului a mai afirmat că Telekom a derulat o serie de proiecte interesante în acest domeniu, care facilitează elevilor accesul de la distanță la orele de curs și interacțiunea cu profesorii.

“Am implementat proiecte în mai mult de 30 de școli, în care avem sisteme de teleprezență astfel încât profesorii și elevii se pot conecta de la distanță într-un mod în care ei pot interacționa, poți să pui întrebări și să participi activ la curs”, a spus Ionescu.

El susține că prin digitalizare trebuie să înțelegem conectarea profesorilor cu elevii și stabilirea unui nou mod de comunicare între aceștia.

“Avem în derulare proiecte foarte interesante, în care în sălile de curs se montează table interactive, iar elevii primesc tablete conectate la tablă, astfel încât tot ceea ce se întâmplă pe tablă se reflectă pe tablete și tot ceea ce se întâmplă pe tablete se poate reflecta la tablă, care este conectată la internet”, a spus Ionescu.

Astfel de proiecte, a opinat reprezentantul Telekom, facilitează munca profesorilor, care pot accesa și prezenta pe tabla interactivă forme geometrice, texte sau demonstrații pentru probleme.

“Astfel, se eficientizează munca cadrelor didactice, chiar și a profesorilor din generația veche, și procesul de predare a informațiilor devine mai interesant pentru elevi sau studenți”, a arătat Ionescu.

El susține că un profesor bun trebuie să direcționeze elevii sau studenții către sursele relevante de conținut și să-i învețe cum să le citească și să le interpreteze.

“Profesorii au un rol esențial în a filtra cantitatea enormă de informații pe care o găsim pe internet, în programa școlară, în viața de zi cu zi și a-i da o semnificație pentru elevi, a le da o cheie prin care ei să înțeleagă ce se întâmplă, să înțeleagă cum se leagă materia respectivă cu informațiile predate la alte materii, cum se leagă de viitorul lor și care este relevanța acestor informații”, a mai spus Ionescu.

El a amintit că Telekom Romania distribuie în exclusivitate un pachet digital pentru școli, pachet ce include tableta și conectivitate la internet, plus acces la platforma de management educațional Adservio.

Pachetul contribuie la organizarea eficientă a procesului educațional din România, îmbunătățirea actului didactic, eliminarea acțiunilor birocratice și creșterea interactivității dintre profesori, elevi și părinți.

În plus, platforma funcționează ca un liant între unitățile de învățământ școlar și fiecare dintre părțile implicate - minister, inspectorat, directori de școli, departamentul de secretariat, profesori și diriginți, părinți și elevi.

Până în prezent, potrivit datelor grupului, șase unități de învățământ au fost deja dotate cu pachetele digitale pentru școli de la Telekom și Adservio, respectiv Colegiul Național “A. T. Laurian“ din Botoșani, Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri“ din Iași, Grădinița și Școala Primară EUROED din Iași, Liceul Teoretic “Școala Europeană“ din București, Grădinița și Școala IOANID din București, Colegiul Național “Spiru Haret“ din București.

Răzvan Ionescu, Telekom România: Internetul poate face învățământul mai relevant pentru elevi

viewscnt
Afla mai multe despre
razvan ionescu
telekom