În afara Bucureștilor, NNDKP este prezent în trei mari orașe: Timișoara, Brașov și Cluj. Ce a stat la baza deciziei de a deschide aceste birouri?
Principala rațiune care a stat la baza acestei decizii a fost aceea de a ne lărgi și diversifica permanent baza de clientelă, utilizând oportunitățile oferite de piețele de servicii regionale și de a crea totodată, în timp, centre noi de profit. Pe măsură ce aceste regiuni s-au dezvoltat, beneficiind de investiții străine și autohtone, a apărut în mod firesc și nevoia de servicii juridice cu un anumit grad de complexitate, iar acest fapt ne-a creat oportunitatea. Trebuie să precizez că, în toate cazurile, am fost preocupați ca venirea noastră în piețele respective să nu fie percepută ca o „agresiune” de către colegii noștri din centrele respective. Suntem convinși că am reușit astfel să ne integrăm fără probleme și am avut parte de relații profesionale colegiale în toate cazurile. Procesul de expansiune a birourilor NNDKP a început la Timișoara în anul 2004, a continuat cu Brașov în 2007, iar mai târziu, în 2011 am deschis biroul de la Cluj.
Serviciile pe care le oferim prin aceste birouri sunt adaptate nevoilor locale, birourile beneficiind însă de sprijin permanent din partea practicilor specializate de la București, atunci când acest lucru e necesar. Astfel, clienții NNDKP beneficiază o valoare profesională adăugată, precum și de autoritatea și comportamentul etic, ce ne sunt unanim recunoscute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Când este momentul prielnic pentru ca o societate de avocatură să vizeze extinderea teritorială?
Acest moment depinde, cred, de profilul și viziunea fiecărei societăți de avocatură. Nu există o rețetă unică. În plus, trebuie reținut că întâmplarea și conjunctura joacă și ele un rol semnificativ. Și când spun acest lucru mă gândesc la faptul că, în experiența mea, înființarea unui birou local presupune întotdeauna găsirea partenerului sau partenerilor locali potriviți și dornici să se alăture proiectului. Nicio societate de avocatură din București nu va reuși vreodată să deschidă cu succes un birou local fără acești parteneri! Ei reprezintă platforma fără de care nu se poate construi nimic trainic și pe termen lung.
Astfel de abordare este necesară, având în vedere că avocații locali cunosc mult mai bine piața respectivă și pot oferi un know-how adaptat cerințelor specifice locale. Iar integrarea know-how-ului local cu viziunea de ansamblu a societății de avocatură care vizează extinderea teritorială cred că reprezintă soluția optimă pentru a obține rezultatele dorite. Numai că aceste lucruri sunt adesea ușor de spus dar foarte greu de realizat în practică și de aceea am menționat la început factorul conjunctural și întâmplarea. Trebuie să ai și un dram de noroc, nu totul se poate planifica…Iar noi am avut acest noroc de fiecare dată și am întâlnit și la Timișoara și la Brașov și la Cluj oameni deosebiți care au dorit să ni se alăture.
Cum arată arhitectura organizațională a NNDKP la nivel local?
Organizațional, managementul asigurat la nivel local de avocați cu o reputație excelentă și merite profesionale incontestabile, este completat de un coordonator numit la nivelul parteneriatului din rândul colegilor de la București. Se creează astfel o echipă care asigură linii de comunicare directe și eficiente la nivelul întregii structuri a firmei.
Procesul de expansiune a birourilor a început cu NNDKP Timișoara în anul 2004. Spre bucuria noastră, acest birou a atins de curând vârsta maturității, aniversând recent primii 15 ani de activitate profesională în care a susținut dinamica comunității de afaceri din regiune. Eva Forika este șefa acestui birou, un avocat desăvârșit cu 20 de ani de activitate profesională desfășurată în Timișoara. Sub îndrumarea ei, echipa este compusă in prezent din opt avocați, cărora li se alătură și doi consultanți fiscali.
Conform organizării interne, Partenerul care asigură coordonarea la nivelul casei de avocatură este Adriana Gaspar, avocat cu o experiență vastă de peste 20 de ani în profesie. Totodată, pe partea fiscală, Marius Ionescu, Partener în cadrul NNDKP Consultanță Fiscală la București, coordonează la nivelul parteneriatului echipa specializată în domeniul fiscal.
Este important de menționat faptul că Timișoara a fost primul birou în care am reușit să implementăm cu succes conceptul nostru fanion „Legal & Tax”, adică să integrăm serviciile juridice cu cele fiscale spre beneficiul clienților noștri.
Șeful biroului NNDKP Brașov este Șandor Gal un avocat cu peste 14 ani de experiență profesională atât ca avocat, cât și de consilier juridic în județele Brașov și Covasna. Echipa biroului este alcătuită din șapte avocați. La nivelul parteneriatului, coordonatorul biroului este Sorina Olaru, Partener în cadrul departamentului de Litigii, avocat cu o experiență profesională remarcabilă de peste 19 ani.
În ceea ce privește biroul NNDKP Cluj-Napoca, sunt bucuros să pot anunța noutăți semnificative, în avanpremieră prin intermediul legalmarketing.ro/The Times. Începutul anului 2020 va marca momentul demarării unei mutări majore prin intrarea în familia NNDKP a casei de avocatură “Păun Ciprian și Asociații”, un jucător de prim rang pe piața avocaturii de business din Cluj-Napoca.
Aceasta ne va permite consolidarea în Cluj-Napoca a conceptului umbrelă „Legal & Tax”.
De la 1 ianuarie 2020, echipa NNDKP Cluj-Napoca va fi coordonată de Ciprian Păun și Cristina Bidiga, ambii avocați cu peste 15 ani de activitate profesională desfășurata în Cluj-Napoca. Echipa biroului va fi alcătuită din 17 avocați și un consultant fiscal. La nivelul parteneriatului, coordonatorul biroului rămâne în continuare Emil Bivolaru, Partener în cadrul departamentului de Litigii, avocat pledant cu o experiență profesională recunoscută de 18 ani. De asemenea, Alina Timofti, Partener în cadrul NNDKP Consultanță Fiscală la București, asigură relaționarea la nivelul parteneriatului pentru serviciile fiscale.
Profit de această ocazie pentru a le mulțumi tuturor colegilor mei pe care i-am menționat, și echipelor lor, pentru dedicarea cu care construiesc proiectul NNDKP la nivel local, determinarea cu care identifică căi de integrare continuă a echipelor, a resurselor NNDKP și a serviciilor oferite!
Cum se îmbină avocatura și tehnologia în cadrul celor trei birouri regionale NNDKP?
Toate birourile noastre regionale sunt integrate cu biroul din București din punct de vedere informatic. Oricare avocat de la un birou local „vede” în timp real tot ceea ce văd și colegii săi, oriunde s-ar afla pe teritoriul României. Astfel, în cadrul NNDKP ne-am propus și am reușit să creștem în ultimii cinci ani gradul de digitalizare a activităților. Într-o primă fază, am implementat o soluție completă de document management, iar, mai târziu, o platformă ce include funcționalități complete de timesheet și facturare, managementul proiectelor și al dosarelor de instanță, CRM (Customer Relationship Management), e-Learning și Conflict Check. In plus, toti avocatii au acces la Intranet-ul NNDKP care le oferă permanent o serie de informații utile dintre cele mai variate. Întregul nostru „patrimoniu informatic” este securizat în „cloud” astfel încât toate informațiile și documentele generate de noi sunt salvate permanent în timp real.
Care sunt următoarele orașe pe care le vizați pentru extindere?
În momentul de față nu vizăm alte orașe pentru extindere, dar loc pentru a face acest lucru există întotdeauna. Depinde în mare măsură de necesitățile și oportunitățile pe care le vom identifica la momentul respectiv.
Interviu realizat de Andrei Stoian, Editor-in-Chief
Material Legal Marketing