Primăria București a lansat o licitație pentru cumpărarea a 100 de tramvaie care vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55, contractul fiind estimat la 845,7 milioane de lei, fără TVA, pentru 37 de luni.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri bugetare. În alte cazuri, primăriile altor orașe, cum ar fi Cluj-Napoca, au utilizat fonduri europene în achiziționarea de vehicule de transport în comun, inclusiv tramvaie.
Potrivit caietului de sarcini, tramvaiele vor avea o lungime de 36 de metri, minim 5 uși duble și podea complet coborâtă.
“Ofertantul va prezenta în ofertă 5 variante de design și se obligă să livreze primul tramvai în termen de maxim 9 luni de la semnarea contractului. Furnizorul va asigura în prețul contractului polița de asigurare RCA pentru fiecare tramvai, valabilă pe o perioadă de 6 luni de la livrare, cu excepția tramvaiului cap serie, la care polița va fi valabilă 24 de luni”, se arată în documentație.
CITEȘTE ȘI Linia de tramvai 32 va fi delimitată de restul traficului prin gard, pentru fluidizarea traficului, a decis CGMBTramvaiele sunt achiziționate în baza unui contract multianual pe o durată de 4 ani începând cu 2018.
“Transportul în zona metropolitană București Ilfov a indicat în ultimii ani o reducere semnificativă a numărului de călători cu tramvaiul. Acest lucru se explică prin serviciile nesegregate, ineficiente și neatractive oferite de rețeaua de tramvai. Cu toate că în ultima vreme numărul călătorilor cu tramvaiul în București a scăzut, tramvaiul este un mod de transport durabil, avantajos și accesibil și poate contribui în mod semnificativ la parametrii de accesibilitate și mobilitate ai orașului”, se menționează în documentație.
Neindicat în document este faptul că în numeroase zone de la periferia orașului circulă tramvaie antice și pare că acestea vor rămâne pe traseu, liniile pe care funcționează acestea nefiind incluse în lista celor avute în vedere. Aceasta dacă tramvaiele ce urmează să fie înlocuite, ceva mai noi decât vehiculele din anii 60, nu vor fi mutate pe liniile aflate "în suferință"
Instalația IT a viitoarelor tramvaie va permite informarea audio-vizuală a călătorilor, infotainment, numărarea pasagerilor (precizie de 95%), supraveghere video, Wi-Fi și sistem de comunicare online.
CITEȘTE ȘI RATB anunță că a finalizat un tronson din lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 și 10, prin montarea gardurilorTramvaiele vor fi dotate cu un sistem de prindere și fixare a două biciclete, care va fi montat în partea din spate a salonului de pasageri, precum și instalație de climatizare și sistem de comunicație de voce și date GSM 3G/4G.
Numărul minim total de călători transportați va fi de minim 220 de călători, din care minim 56 pe scaune.
Autoritatea contractantă solicită viitorului ofertant câștigător să garanteze funcționarea tramvaielor fără defecțiuni minim 5 ani sau minim 300.000 km, cu un parcurs mediu anual de 60.000 km.
Ofertele vor fi deschise în prima parte a lunii februarie a anului 2019.
UPDATE ora 18.55 Primăria Capitalei, care până în prezent nu a răspuns la toate întrebările transmise de Profit.ro, pe tema fostului RATB și pe alte teme, arată că a depus, în luna mai 2018, 8 cereri de finanțare pentru 8 proiecte care prevăd achiziția a 100 de tramvaie noi din gama de 36 m, în vederea obținerii de asistență financiară nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. Toate cele 8 proiecte au parcurs întregul proces de evaluare (verificarea conformității administrative și a eligibilității, etapă de evaluare tehnică și financiară), fiind admise în urmă evaluării și selectate pentru finanțare.
Pe 29.10.2018 a fost semnat Contractul de finanțare pentru proiectul ”Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 55”, primul din cele 8 proiecte. Pentru celelalte 7 proiecte care se află în etapă de contractare, urmează a se semna contractele de finanțare în perioada următoare.
"Demararea procedurii de achiziție s-a efectuat în baza bugetului local întrucât la momentul întocmirii documentației pentru procedura de achiziție a tramvaielor, respectiv luna august 2018, nu există sursă de finanțare nerambursabilă conform legii (nu era semnat niciun Contract de finanțare). Astfel, după semnarea celor 8 contracte de finanțare, urmează să fie publicată o erată prin care va fi completată sursă de finanțare cu fondurile nerambursabile aferente proiectelor.
Suplimentar față de cele expuse mai sus, vă informăm că Primăria Municipiului București a depus o altă cerere de finanțare în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă pentru achiziția a 100 de autobuze electrice noi (pentru liniile 137, 138, 173, 336, 601 alocate depoului Bujoreni, liniile 330, 335 alocate depourilor Berceni și Bucureștii Noi, linia 300 alocată depoului Bucureștii Noi, liniile 311, 381, 313, 312, 368, 385 alocate depoului Berceni);
De asemenea, în cadrul „Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră utilizând autovehicule mai puțîn poluante în transportul public local de persoane“, gestionat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), PMB a depus un proiect în vederea obținerii de asistență financiară nerambursabilă pentru achiziționarea a alte 100 de troleibuze noi (pentru liniile 62, 93 - alocate depoului Bujoreni, linia 70 - alocate depoului Vatra Luminoasă, liniile 73, 74, 76 -alocate depoului Berceni, linia 97 - alocate depoului Bucureștii Noi), dar și pentru 130 autobuze electric hibride noi(pentru liniile 105, 123,131, 133, 178, 205, 301, 304, 605).
Tot în vederea înnoirii parcului auto al Societății de Transport București și pentru încurajarea folosirii transportului public, Primăria Capitalei a achiziționat 400 de autobuze Euro 6 noi, 30 dintre acestea fiind deja date în folosită începând cu dată de 1 decembrie", mai transmite Primăria.