România a urcat 6 poziții într-un clasament global al celor mai influente țări pe plan internațional, ajungând pe locul 58 în acest clasament, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Deși poziția arată o îmbunătățire de la raportul anterior, în trecut, România s-a clasat și mai sus, intrând în 2022 în Top 50.
Raportul Global Soft Power Index, realizat de Brand Finance, clasează circa 120 de țări din perspectiva puterii “soft”, sau intangibile, definită ca “abilitatea unei națiuni de a influența comportamentul și preferințele diferiților actori din arena internațională prin atracție și persuasiune mai degrabă decât prin constrângere”.
CITEȘTE ȘI FOTO Lagardère Travel Retail deschide primele sale magazine Duty Paid în RomâniaPuterea soft a statelor este evaluată în funcție de criterii precum familiaritate, reputație, influență, business și comerț, guvernare, relații internaționale, cultură și tradiții, media și comunicații, educație și știință, oameni și valori.
"Creșterea în clasamentul Soft Power a României în acest an (reapropierea de cea mai bună poziție din 2022, când s-a clasat pe locul 50) este o dovadă a reputației sale îmbunătățite și a influenței în creștere pe scena globală. Ascensiunea se datorează îmbunătățirii în mai multe aspecte, în special poziția sa economică consolidată, exporturi culturale unice și vizibilitatea sporită în jurul eforturilor de sustenabilitate. Acești factori contribuie în mod colectiv la stimularea percepției asupra brandului de țară al României, atât pe plan intern, cât și la nivel național și internațional", spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.
Regatul Unit a depășit un risc de soft power legat de instabilitatea temporară de la sfârșitul anului 2022, ca urmare a schimbărilor tumultoase în guvern și de trecerea în neființă a reginei Elisabeta a II-a. În acest an, Regatul Unit se situează pe locul 7 ca "economie puternică și stabilă", față de locul 12 anul trecut și urcă la categoria 'stabilă din punct de vedere politic și bine guvernată', până pe locul 12, de pe locul 16 de anul trecut.
Germania a coborât pe poziția a 5-a, după ce a obținut prima poziție, în 2021, și locul 3 atât în 2022, cât și în 2023.