Sub 2% din paginile web cu extensia “.ro” sunt create cu ajutorul bazelor de date structurate și reușesc să afișeze conținut relevant în cazul căutărilor realizate de asistenți vocali digitali, a declarat directorul general adjunct al iProspect Romania, Sorin Sfetcu, în a doua zi a WeLoveDigital.forum.
Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, a avut ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media au fost News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead
“Perfecționarea sistemelor bazate pe inteligență artificială, dublată de creșterea vânzărilor de smartphone-uri, a condus la sporirea numărului de căutări realizate de pe aceste terminale prin asistenți vocali digitali, cum ar fi Siri, Cortana sau Alexa. Proprietarii de pagini web cu extensia “.ro” ar trebui să țină cont de acest trend și, pentru a spori vizibilitatea site-ului și a oferi rezultate relevante la căutări, ar trebui să utilizeze baze de date structurate în arhitectura paginii web. Practic, conținutul site-ului trebuie astfel gândit încât să răspundă la niște întrebări mai specifice. Acest conținut nu trebuie să mai fie doar de prezentare”, a spus Sfetcu.
El a estimat că foarte puține pagini web cu extensia “.ro” utilizează baze de date structurate.
“La prima vedere, sub 2% din numărul paginilor web din România se bazează pe o astfel de arhitectură, dar sunt semnale că situația se va schimba în viitor. În alte zone, în Asia sau America de Nord, ponderea acestor pagini web este mai ridicată și se apropie sau depășește 10%”, a mai spus reprezentantul iProspect.
Lansat de Apple în octombrie 2010, Siri este cel mai “bătrân” asistent vocal digital.
Patru ani mai târziu, Microsoft a lansat Cortana, urmat de Amazon cu Alexa. Ultimul sosit este Google Assistant, disponibil din luna mai 2016.
În Statele Unite ale Americii, potrivit datelor prezentate de Google, 20% dintre căutările realizate de pe mobil sunt realizate prin comenzi vocale.
Datele Creative Strategies arată că majoritatea (51%) celor care utilizează astfel de asistenți vocali digitali îi accesează atunci când se află în autovehicul. Alți 39% îi utilizează acasă. Procentul celor care vorbesc cu Siri sau Google Assistant în public este foarte redus, de doar 6%, iar la serviciu de doar 1%.
Conform unui studiu al firmei de cercetare Tractica, asistenții vocali digitali vor înregistra o creștere puternică a numărului de utilizatori, de la 504 milioane de persoane în 2016 la peste 1,8 miliarde în 2021.
Înființată în anul 1996, iProspect este o agenție de digital performance marketing.