Vodafone România a câștigat o licitație organizată de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) pentru achiziționarea de servicii necesare dezvoltării și implementării Sistemului Național Integrat de Asistență Socială - SNIAS. Contractul a fost semnat pentru suma de 132,79 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 135,9 milioane de lei.
Subcontractanții Vodafone România sunt Maguay Computers și Phoenix IT.
La procedură s-a înscris și asocierea formată din Trencadis Corp (lider) și Metaminds.
Vodafone Romania a câștigat licitații similare la Oficiul Național Registrul Comerțului (ONRC) și Inspecția Muncii (REVISAL). Detalii AICI și AICI.
Potrivit datelor din caietul de sarcini, sistemul SNIAS va permite digitalizarea domeniului protecției sociale, precum și realizarea sistemului informatic integrat care va asigura interacțiunea online a cetățeanului cu ANPIS și cu instituțiile din subordinea acesteia.
"Dezvoltarea acestui sistem informatic central în cadrul ANPIS va susține reformele pentru asistența socială, va asigura integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor, va crește gradul de conștientizare a cetățenilor cu privire la acordarea beneficiilor de asistență socială, precum și gradul de accesibilitate a serviciilor digitale în domeniul muncii și protecției sociale pentru utilizatorii vulnerabili și va duce la eliminarea plăților necuvenite care ulterior trebuie restituite de către beneficiari", se arată într-un comunicat al Ministerului Muncii din luna noiembrie 2023.
CITEȘTE ȘI FOTO - CITR prezintă cauzele falimentului Euroins: prea mult RCA, prea puține rezerve și contractul de reasigurare cu EIG Re, în urma căruia au fost transferate din companie active financiare de peste 1,5 miliarde de leiAcest proiect de investiții vizează creșterea nivelului de digitalizare a beneficiilor de asistență socială, prin operaționalizarea unei platforme digitale, care va permite gestionarea online a cazurilor în funcție de caracteristicile individuale, printr-un singur punct de contact, fără deplasare la ghișeu, facilitându-se astfel accesul la o gamă largă de servicii publice electronice, la asistență, consiliere și îndrumare.
De asemenea, va fi realizată interoperabilitatea cu alte baze de date relevante, cum sunt cele ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Ministerului Afacerilor Interne - Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor și altele.
Contractul se va derula pe o perioadă de 20 luni de la data atribuirii.
Vodafone România este subsidiara locală a grupului britanic Vodafone. Mai multe detalii AICI.